چین| پکن درخواست خود در مورد کشمیر را پس گرفت

اخبار بین‌الملل- پکن بعد از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد و گفت و گو با فرانسه درخواست خود را درباره موضوع کشمیر که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده بود، پس گرفت و تاکید کرد این اختلاف باید بین هند و پاکستان حل شود.

به گزارش افکار نیوز، دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد کشمیر برگزار شد. بحران هند و پاکستان زمانی افزایش یافت که  هند در 5 آگوست استقلال ویژه دهه های منطقه را ابطال کرد.

دهلی تصریح کرد: این اقدام به مبارزه با تروریسم و ​​رونق اقتصاد منطقه در نتیجه ادغام بهتر با بقیه کشور کمک خواهد کرد. پاکستان نیز بعد از این اقدام هند، فوراً خواستار مداخله جامعه جهانی در بحران شد.

یک مقام فرانسوی روز سه شنبه به نقل از هندوستان تایمز گفت: "موضع ما (فرانسه) کاملاً واضح است، مسئله کشمیر باید با دوجانبه رفتار شود. ما اخیراً چندین بار به این موضوع پرداختیم."

چین در مواجهه با مخالفان دخالت در مسائل چین و هند، ظاهراً از این امر عقب نشینی کرد.  چین حاکمیت هند را بر بخش هایی از لاداخ ، منطقه ای بین تبت و پاکستان به چالش کشید.

پاکستان با ابراز نگرانی از لزوم حضور جامعه بین الملل درگیر شدن در موضوع کشمیر ، اظهار داشت که ابطال خودمختاری هند و قانون جدید شهروندی موجب خروج گسترده مسلمانان به پاکستان خواهد شد و یک بحران شدید پناهندگان را تحریک می کند که می تواند منجر به جنگ شود.

هند همچنین اظهار داشت که کشمیر موضوعی دوجانبه است و از پیشنهادات مکرر آمریکا برای مداخله در این اختلاف خودداری کرده است.