آزمایش موفق جنگنده پنهانکار «سوخو-57»

ارتش روسیه از انجام آزمایش دوم موفق جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» خود در سوریه خبر داد. 

اخبار بین الملل - به نوشته وبگاه «بالگریا میلیتری» «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به تازگی گفت که آزمایش مجدد جنگنده سوخو-57 در سوریه با موفقیت انجام شد.

وبگاه «ام بی اس» نیز با اشاره به آزمایش مجدد سوخو-57 در سوریه نوشت که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در فوریه (بهمن) 2018 به خبرنگاران گفت که دو جنگنده سوخو-57 در سوریه دو آزمایش موفق انجام دادند.در خاتمه سال 2018 نیز وزارت دفاع روسیه فیلمی از نشست و برخاست دو جنگنده سوخو-57 نشان داد. بعدها گفته شد که این جنگنده‌ها بیش از 10 ماموریت علیه مواضع داعش در سوریه انجام دادند.

به نوشته این وبگاه، وزارت دفاع روسیه دستور ساخت 76 فروند سوخو-57 را به شرکت سازنده این هواپیما داده و گفته می‌شود اولین سری از این جنگنده‌ها تا خاتمه سال جاری میلادی تحویل نیروی هوایی روسیه می‌شود.

رئیس جمهور روسیه نیز چندی قبل جنگنده نسل پنجم سوخو-57 را به عنوان بهترین هواپیمای جنگی جهان توصیف کرد.

سوخو-57،یک جنگنده چند منظوره برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی در مسافت‌های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر قابلیت‌های دفاع هوایی دشمن است.(جزئیات بیشتر)

گفته می‌شود که این جنگنده رقیب اصلی جنگنده‌های «اف-35» و «اف-22» ساخت آمریکاست و در صورت صادرات این جنگنده، وضعیت بازارهای بین‌المللی برای فروش این محصول به نفع روسیه تغییر می‌یابد.