دستور بازداشت «مورالس» صادر شد

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از صدور دستور بازداشت «اوو مورالس » رئیس‌جمهور سابق و مستعفی بولیوی از سوی دادستان کل این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل - این رسانه غربی در خبری به نقل از مقام‌های بولیوی گزارش داد، دادستان کل بولیوی امروز چهارشنبه دستور بازداشت اوو مورالس را صادر کرد.

انتشار این خبر در شرایطی صورت گرفته که پیش از این، «جنینه آنز» رئیس‌جمهور موقت بولیوی طی اظهارات ۲۳ آذرماه خود ضمن متهم‌کردن مورالس به تحریک فتنه و اغتشاش در بولیوی گفته بود: «ظرف چند روز آینده، حکم بازداشت او صادر می‌شود زیرا ما از قبل اتهامات را مطرح کرده‌ایم» .

 صدور دستور بازداشت رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی، کمتر از یک هفته بعد از رسانه‌ای شدن موضوع اعطای پناهندگی سیاسی آرژانتین به مورالس انجام شده است.

مورالس  با وجود پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری که پاییز امسال برگزار شد، از سوی مخالفین به دست بردن در آرا و تقلب متهم شد. او هرچند با برگزاری دوباره انتخابات موافقت کرد، اما نهایتا ۲۱ آبان تحت فشار مخالفین مورد حمایت آمریکا، بولیوی را به مقصد مکزیک ترک کرد. وی ماه گذشته برای «انجام امور درمانی» راهی کوبا شد و از آنجا به آرژانتین پناهنده شد