دفتر ویژه برگزیت تا پایان ژانویه 2020 بسته می‌شود

سخنگوی دولت انگلیس امروز پنج شنبه اعلام کرد دفتر برگزیت در پایان ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ و پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بسته خواهد شد.

اخبار بین الملل- دفتر ویژه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ابتدا در جولای سال ۲۰۱۶ به منظور نظارت بر مذاکرات لندن با اتحادیه اروپا بر سر جدایی از آن و شکل‌گیری روابط آینده این کشور با آن تشکیل شد.

پیشتر میشل بارنیه، مذاکره‌کننده اروپا درباره برگزیت اعلام کرد اتحادیه اروپا حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا پایان سال ۲۰۲۰ چنانکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تقاضا کرده است، به توافق تجاری بعد از برگزیت با انگلیس دست یابد.

انگلیس روز دوازدهم دسامبر، پس از سال‌ها بن‌بست بر سر خروج از اتحادیه اروپا، شاهد سومین انتخابات سراسری در عرض پنج سال گذشته بود. در این انتخابات، حزب محافظه‌کار با کسب ۳۶۵ کرسی پیروز شد و توانست بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان (اکثریت) را در اختیار بگیرد. این بزرگترین پیروزی حزب محافظه کار در انگلیس از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ و بدترین شکست حزب کارگر در ۴۰ سال اخیر بود.

جانسون در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه‌کار برای دولت بعدی وعده داده بود در صورت پیروزی، انگلیس را روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.