ممکن است مالزی مانند قطر محاصره شود

اخبار بین‌الملل- اجلاس اسلامی کوالالامپور با تأکید بر عزم کشورهای بنیانگذار برای پیشبرد اهداف خود با تلاش برای بازگرداندن تمدن اسلامی از طریق همکاری در زمینه های آموزش ، فناوری ، صنعت و دفاع ، فعالیت خود را خاتمه داد.

به گزارش افکار نیوز، نخست وزیر مالزی ، ماهاتیر محمد ، در سخنرانی خود در پایان این اجلاس اظهار داشت که قطر از محاصره تحمیل شده از آن پیشی گرفته و موفقیتهای چشمگیر داشته است.

وی افزود: قطر مانند ایران محاصره شده بود و با دستیابی به موفقیتهای چشمگیر موفق به ظهور و سبقت شد اما چنین محاصره ای ممکن است محدود به ایران و قطر نباشد ، در دنیایی که کشورها اقدامات و تصمیمات یکجانبه مجازات را تحمیل می کنند.

وی گفت: مالزی و سایر کشورها باید به خاطر داشته باشند که چنین اقداماتی ممکن است به ما نیز تحمیل شود. این ما را به دستیابی به اعتماد به نفس دعوت می کند.

ماهاتیر به منظور بحث و تبادل نظر در مورد استراتژی جدید برای مقابله با مشکلات جهان اسلام و بهبود زندگی مسلمانان به این اجلاس دعوت شد.

هسته این اجلاس در ابتدا از مالزی ، اندونزی ، پاکستان ، ترکیه و قطر تشکیل شده بود ، اما نخست وزیر مالزی گفت که وی از عربستان سعودی ، ایران و سایر کشورهای اسلامی دعوت کرده است تا در آن شرکت کنند.

ماهاتیر 94 ساله اظهار داشت که اجلاس کوالالامپور هدف قرار دادن جانشین مؤسسات منطقه ای نبوده است و دفتر وی همچنین در بیانیه ای تأکید کرده است که بنا به گفته برخی منتقدین ، ​​قصد تشکیل "بلوک جدید" وجود ندارد.