متهم کردن دیاب به حمایت از حزب الله مانع تراشی است

«حسن فضل الله» عضو فراکسیون پارلمانی وابسته به مقاومت موسوم به «الوفا» در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اظهار داشت: هدف از متهم کردن دولت جدید لبنان به اینکه دولت وابسته به حزب الله است، مانع تراشی بر سر راه روند کابینه جدید است.

اخبار بین‌الملل- وی با بیان این مطلب افزود: برخی گروه های سیاسی وجود دارند که ماموریتشان، ابقای شرایط بحرانی در لبنان است و گویی منافعشان در سایه شکاف و وجود اختلافات داخلی در کشور تامین است.

فضل الله خاطرنشان کرد که برخی گروههای سیاسی در شرایطی دولت جدید را به دولت حزب الله متهم می کنند که کشور به یک کابینه ناجی و دارای حاکمیت نیاز دارد.

این عضو فراکسیون الوفا گفت: حزب الله به دولتی که نماینده طیف وسیعی از مردم و نه فقط یک گروه و جریان خاص باشد، اعتقاد داریم. برخلاف آنچه که گفته شده است، دیداری میان رئیس مکلف به تشکیل کابینه، جنبش امل و حزب الله صورت نگرفته است.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز پنجشنبه « حسان دیاب » را مأمور تشکیل کابینه کرد. حسان دیاب مواضع سیاسی آشکاری ندارد ولی برخی رسانه‌ها مدعی هستند که او با حزب‌الله روابط خوبی دارد. دیاب در نخستین واکنش‌های خود به این انتخاب تاکید کرد که مقام نخست وزیری متعلق به همه مردم لبنان است و ما چانه زنی‌های سیاسی در این باره را رد می‌کنیم. من با توصیف خود به عنوان نامزد حزب الله، مخالف هستم. دولت من، دولت حزب الله نخواهد بود. دولت جدید لبنان، دولت نجات خواهد بود که همه لبنانی‌ها در آن نقش دارند.