لهستان روابط دو جانبه با روسیه را تضعیف کرده است

اخبار بین‌الملل- ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت: مقامات لهستانی سالهاست که روابط با مسکو و همچنین کار کارشناسانی که به دنبال مطالعه موضوعات چالش برانگیز تاریخ دو کشور هستند را تضعیف کرده است.

به گزارش افکار نیوز، زاخارووا با اظهار نظر وزارت خارجه لهستان در رابطه با اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد جنگ جهانی دوم گفت: "نمایندگان ورشو سالهاست که کار کارشناسان و روابط دوجانبه را تضعیف کرده اند." "لفاظی تهاجمی و تخریب بناهای تاریخی به مبارزان علیه فاشیسم و ​​بازی نخستین کمانچه در اعمال تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا ، گواه مستقیم این امر است."

پوتین طی کنفرانس خبری سالانه خود در 19 دسامبر یادآوری کرد که اتحاد جماهیر شوروی اتحادیه اروپا آخرین کشور در اروپا بود که پیمان عدم تجاوز با آلمان را امضا کرد ، که به پیمان مولوتوف-ریبنتروپ معروف است. پوتین خاطرنشان کرد: نیروهای شوروی مطابق پروتکلهای تحت این پیمان ، وارد لهستان شدند ، اما پیشتر لهستان در تقسیم چکلواکوویا شرکت کرده بود. تا لحظه ورود نیروهای شوروی به خاک ، دولت لهستان کنترل نیروهای مسلح را از دست داده بود و کشور را گریخت. همانطور که رئیس جمهور روسیه گفت ، "کسی نبود که با او صحبت کند."

در پاسخ ، وزارت امور خارجه لهستان از اظهارات پوتین ابراز نگرانی کرد. در بیانیه خود ، این وزارتخانه خاطرنشان کرد که سخنان پوتین "نمایانگر تصویری نادرست از وقایع" بوده و نگرانی و بی اعتمادی را برانگیخته است.

کارشناسان روسی و لهستانی در حال کار به عنوان بخشی از کمیسیون به چالش کشیدن موضوعات تاریخی در روابط دو جانبه ، که برای غلبه بر تضادها بر دیدگاههای مختلف درباره وقایع گذشته تشکیل شده است.