اعتصاب بخش حمل‌ونقل عمومی فرانسه برای نوزدهمین روز متوالی

اعتصاب کنندگان معترض به اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه قصد دارند در زمان جشن‌های کریسمس امسال به اعتصاب خود ادامه دهند. این در حالی است که دولت فرانسه قرار است روز دوشنبه جدول زمانی مذاکرات ماه ژانویه خود را با اعتصاب کنندگان اعلام کند.

اخبار بین الملل- اعتصاب بخش حمل و نقل عمومی فرانسه امروز (دوشنبه) وارد نوزدهمین روز خود شد. پس از تعطیلات آخر هفته منتهی به تعطیلات کریسمس که مسافران به علت ادامه اعتصاب با وضع پیچیده‌ای روبه رو شدند، روز دوشنبه هم رفت وآمد قطار‌های شرکت ملی راه آهن فرانسه SNC طبق پیش بینی به شدت آشفته بود. در این روز فقط ۴۰ درصد قطار‌های سریع السیر و قطار‌های اکسپرس منطقه ای، ۲۰ درصد قطار‌های راه آهن ناحیه ایل-دو-فرانس و یک چهارم قطار‌های بین شهری فعال بودند.

افزون بر این در منطقه ایل-دو-فرانس شش خط از ۱۶ خط مترو فعال نبود و فقط دو خط به صورت عادی و دو خط دیگر در ساعات اوج سفر فعالیت داشتند.

روز دوشنبه اعتصاب در خطوط اتوبوسرانی هم ادامه یافت و در ساعت هفت صبح نزدیک به دو سوم اتوبوس‌ها فعالیت می‌کردند. حرکت قطار‌های راه آهن ایل-دو-فرانس از ساعت ۱۸ روز سه شنبه، یک روز قبل از کریسمس، تا دست کم چهارشنبه بعد از ظهر به تدریج متوقف خواهد شد.