تلاش‌ها برای انتقال اعضای داعش از شرق افغانستان به ولایت هرات

«عبدالقیوم رحیمی» والی هرات با ابراز نگرانی از فعالیت افراد وابسته به داعش در این ولایت گفت که اخیراً شماری از ولایت‌های شرقی افغانستان به هرات آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

اخبار بین‌الملل- «توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات نیز حضور داعش در این ولایت را نگران کننده خواند و خواستار از بین بردن پناهگاه‌های این گروه تروریستی پیش از قدرت گرفتن و رشد آنها شد.

به گزارش «طلوع نیوز»، در چند روز اخیر 7 نفر از اعضای وابسته به داعش در ولایت هرات توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شدند.

مقامات ولایتی هرات در حالی از تحرکات داعش در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند که در اواخر آبان ماه در پی افزایش حملات طالبان به مواضع داعش در ولایت‌های شرقی افغانستان روند تسلیم گسترده اعضای داعش به نیروهای امنیتی افغان آغاز شد.

طالبان این روند را "عملیات نجات" اعضای داعش توسط نیروهای افغان خواند و و تصریح کرد که دولت افغانستان برای جلوگیری از ریشه کن شدن داعش و حفظ این گروه به عنوان تهدید و انتقال آن به دیگر نقاط افغانستان این روند را آغاز کرده است.

گفتنی است که سال گذشته نیز پس از عملیات گسترده طالبان علیه داعش در شمال افغانستان، اعضای این گروه تروریستی توسط بالگردهای ارتش افغانستان از محاصره طالبان نجات یافتند و در حالی که بیش از یک سال از تسلیم شدن این تروریست‌ها می‌گذرد دولت هنوز آنها را محاکمه نکرده است.

اواسط تیرماه سال 26 نیز طالبان شماری از سرکردگان ارشد داعش در غرب افغانستان از جمله «آقا جلیل» را بازداشت و اعدام کرد.