آخرین تظاهرات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۹+عکس

جلیقه زرد‌های فرانسه امروز شنبه برای برگزاری آخرین تظاهرات اعتراضی خود در سال ۲۰۱۹ در پاریس تجمع کردند.

آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زرد‌های فرانسه در سال ۲۰۱۹

اخبار بین الملل- گروهی از معترضان جلیقه زرد بعدازظهر امروز به وقت فرانسه حرکت خود را در امتداد خیابان رئومور آغاز کردند. تظاهرات اعتراضی فرانسه که به تازگی یکساله شده، غالبا با درگیری شدید میان نیرو‌های پلیس فرانسه و تظاهرکنندگان پایان می‌یابد. «ژروم رودریگز» از چهره‌های بارز معترضان فرانسه نیز هدف ضربات باتوم و شلیک گاز اشک آور قرار گرفت.

آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زرد‌های فرانسه در سال ۲۰۱۹

آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زرد‌های فرانسه در سال ۲۰۱۹

تقریبا یک سال پیش در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ بزرگترین جنبش اعتراضی اخیر در تاریخ فرانسه با حضور بیش از ۲۸۰ هزار نفر در خیابان‌های پاریس شکل گرفت و به تدریج راهپیمایی‌هایی اعتراضی به سراسر این کشور گسترش یافت که بسیاری از آن‌ها در آغاز منجر به درگیری‌های شدید با پلیس شد. به طوری که بیش از ۱۴ هزار مصدوم از این اعتراضات گزارش شده است. از آن زمان تاکنون، بی‌وقفه هر شنبه معترضان در خیابان‌ها تجمع می‌کنند.

این اعتراضات به دنبال تصمیم دولت برای افزایش مالیات جرقه زد. پس از آنکه اعلام شد از این قانون صرف نظر شده، درخواست‌های دیگری از سوی تظاهرات کنندگان مانند افزایش دستمزد‌ها و استعفای مکرون مطرح شد.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۲ شهروند این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار تن زخمی شده اند.