خشم مردم پاکستان بابت سفر وزیر خارجه عربستان به پاکستان

به نقل از «المنار»، سفر غیرمنتظره و ابهام‌آمیز «فیصل بن فرحان» به پاکستان خشم محافل سیاسی و مردم این کشور را در پی داشته است.

اخبار بین الملل - خبرنگار این شبکه در اسلام آباد با اشاره به این که سفر غیرمنتظره و سرشار از ابهام «فیصل بن فرحان» به پاکستان آن هم در این اوضاع، پرسش‌های زیادی درباره سرنوشت روابط دو کشور مطرح می‌کند افزود: برخی طرف‌ها این سفر را که در پی تحمیل موضع ریاض به اسلام آباد برای خودداری از شرکت در نشست اسلامی کوالالامپور و نیز تهدید اسلام آباد صورت گرفت، تعرض به حق حاکمیت پاکستان دانستند.

«سید لقمان شاه»، کارشناس سیاسی پاکستانی، می‌گوید: روابط پاکستان و عربستان سعودی به مرحله حساسی رسیده و رو به ضعف است. علت آن هم سران عربستان هستند که از نیاز مادی پاکستان به عربستان سعودی بهره برداری می‌کنند. تهدیدات ریاض علیه اسلام آباد در خصوص اخراج کارگران پاکستانی یا حتی بازپس گرفتن اموال و مطالبات چیزی به منزله شیوه‌های ظالمانه سیاسی است و خلاف معیار‌های سیاسی و دیپلماسی نوین به شمار می‌رود.

«ذاکر ملک»، روزنامه نگار پاکستانی، نیز معتقد است: این سفر یک معنا بیشتر ندارد. عربستان می‌خواهد از میزان ننگ و عاری که به سبب رفتار با پاکستان با آن روبرو شده است رهایی پیدا کند، اما تأکید می‌کنم اگر پاکستان وضع اقتصادی وخیمی دارد به این معنا نیست که باید اهانت‌ها را تحمل کنیم.

در پایان این گزارش آمده است: خشم محافل سیاسی در واکنش مردم نمود پیدا می‌کند. هر چند عربستان سعودی می‌کوشد اوضاع را کنترل کند و وزیر سعودی آمده است تا برگ برنده‌ای را رو کند و از اعلام همبستگی با مسلمانان کشمیر سخن بگوید، اما مردم پاکستان دیگر فریب چنین چیز‌هایی را نمی‌خورند. عربستان سعودی می‌کوشد خودش را در منطقه ثابت کند، اما یکی پس از دیگری متحدان خود را از دست می‌دهد. ناظران می‌گویند این اوضاع نشان می‌دهد عربستان سعودی در آینده در انزوا قرار خواهد گرفت.