لیبی: بن زاید اصلی‌ترین حامی نیرو‌های حفتر است

خالد المشری، رئیس شورای عالی حاکمیتی لیبی، محمد بن زاید ، ولیعهد امارات را به ایفای نقش اصلی در حمایت از نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر در لیبی متهم کرده و گفت: «با چشمان خود شاهد شکست محور شرارتی هستیم که محمدبن زاید ولیعهد ابوظبی آن را علیه انقلاب‌های عربی هدایت کرد. به اعتقاد ما، شمارش معکوس نابودی این محور آغاز شده است.»

اخبار بین الملل - رئیس شورای عالی حاکمیتی لیبی گفت: «خلیفه حفتر در هر نوع فرآیند سیاسی در لیبی، هیچ جایگاهی نخواهد داشت. دولت وفاق ملی لیبی، برای حل بحران در کشور، امید چندانی به برگزاری کنفرانس برلین و جامعه جهانی ندارد. تنها خواسته جامعه جهانی از لیبی، نفت و مبارزه با تروریسم است. جامعه جهانی از ما می‌خواهد نفت لیبی را صادر و با تروریسم مبارزه می‌کنیم.»

خالد المشری اعلام کرد: «از نقش جامعه جهانی و وجدان جهانی به شدت ناامید شدیم. زیرا جامعه جهانی شاهد بمباران کودکان و بیمارستان‌ها در لیبی است، اما اقدامی صورت نمی‌دهد. جنایت‌های خلیفه حفتر، فراتر از شمارش است و نمی‌توان آن‌ها را پنهان کرد. برای تحقق اهداف، امید ما به نیرو‌ها و جوانان و متحدان مان است.»

وی افزود: «ما در مبارزه با تروریسم در سرت ۷۷۷ کشته دادیم و تولید نفت خود را هم به یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش دادیم. جامعه جهانی هم فقط خواهان حفظ این شرایط است. جامعه جهانی برای هیچ چیز دیگری اهمیت قائل نیست. شاید جامعه جهانی می‌خواهد دیکتاتوری در لیبی به قدرت برسد که ادامه این شرایط را برای آن‌ها تضمین کند.»

خالد المشری گفت: کمک گرفتن خلیفه حفتر و عقیله صالح از کشورها، دولت وفاق ملی را وادار کرد به ترکیه متوسل شود. دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه نمی‌خواهد تا به نیابت از آن بجنگد، بلکه برای ایجاد توازن میدانی تلاش می‌کند. ما مجبور شدیم از ترکیه درخواست کمک کنیم. ما از سال ۲۰۱۴ تاکنون در راه دور کردن فتنه‌ای که امارات آن را هدایت می‌کند، جنگیده ایم.»

مصر هم برای کودتا در لیبی تلاش کرد. اما پس از ۵ سال مقاومت، می‌توانم بگویم با توجه به حمایت‌های خارجی از این شورشیان، ما باید توازنی ایجاد می‌کردیم.