بزرگترین تهدیدات جهانی ترامپ در سال 2020

اخبار بین‌الملل- دونالد ترامپ در سال پایانی دوره اول ریاست جمهوری خود با بی ثباتی های عمیقی روبرو است و بیشتر این بحران ها عمدتاً مربوط به خود او است.

به گزارش افکار نیوز، بیایید نگاهی به جهانیان بیندازیم ، زیرا مشکلات و مسائل 2010 به پایان می رسد و یک دهه جدید از 2020 را آغاز می شود:

کره شمالی

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، در یک جلسه دفتر بیضی ، در نوامبر سال 2016 ، به جانشین خود هشدار داد که رهبر کاملاً غیرقابل پیش بینی کره شمالی کیم جونگ اون و زرادخانه هسته ای او ، خطرناک ترین مسئله او است.

با رفتن به سال پایانی ترامپ برای نخستین دوره ریاست جمهوری خود ، هنوز مشکلات آمریکا با کره شمالی پابرجاست.

کره

اولین قمار ترامپ صرفاً شکسته شدن و طعمه استیصال بود. ترامپ تهدید کرد و کیم به طور فزاینده ای سلاح های بردبار و دوربرد را آزمایش کرد. سپس ترامپ محوری و تحویل رهبر یک ملت طغیان ناامید شد .

اکنون ، ترامپ فقط می تواند در انتظار هدیه به اصطلاح کریسمس که کیم هفته ها پیش وعده داده بود باشد. از طرف دیگر ، می تواند تبدیل به یک هدیه سال نو یا حتی یک هدیه تولد در روز تولد کیم در 8 ژانویه شود.

در همین حال ، ترامپ هنوز درگیر جنگ است که چقدر می تواند از کره جنوبی بخاطر هزینه نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا به عنوان چک درباره بدترین ضربه ها کیم استخراج کند. به نظر می رسد که تقاضای ترامپ برای افزایش حدود 400 درصدی در این هزینه ، یک بلوک سخت گیرانه است.

چین

ترامپ و شی جینپینگ ، رهبر چین هنوز پیمان تجارت دور اول را که تعرفه های جدید را مهار خواهد کرد، مقداری از وظایف موجود بر روی محصولات چینی و بازارهای باز در چین برای برخی از محصولات مزرعه آمریکایی امضا نکرده اند.

حتی اگر این اتفاق ممکن است در هفته های اولیه 2020 رخ دهد ، همانطور که خود ترامپ گفته است ، ممکن است هیچ چشم انداز واقعی برای توافق گسترده قبل از انتخابات نوامبر وجود نداشته باشد.

شی

گرچه دور اول ممکن است به کاهش فشار برخی از کشاورزان آمریکایی ، خرده فروشان و مصرف کنندگان کمک کند ، اما هنوز هیچ کدام از کشورها به سطح تجارت بازنگشتند تا قبل از آغاز ترامپ جنگ تجاری. در واقع ، پیمان تجارت احتمالاً تعرفه های 360 میلیارد دلاری کالاها را در دست خواهد گرفت.

در همین حال ، چین در حال بازتعریف مجدد و روابط مجدد خود با میزبان شرکای دیگر از جمله کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ژاپن و به ویژه کشورهایی است که به ابتکار توسعه کمربند و جاده خود پیوسته اند.

روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد دارد یک کشور مهم میانه (سوریه) را در اختیار داشته باشد ، زیرا ممکن است رئیس جمهور سوریه بشار اسد از به دست گرفتن آخرین دژ واقعی شورشیان در ادلب دور باشد.

پوتین

این به نوبه خود ، به پوتین اجازه می دهد تا یک کف پناهگاه را در شرق مدیترانه ، جایی که ناوگان ششم آمریکایی مستقر در ناپل مستقر در طولانی مدت است ، سیمان کند. برای پوتین ، چنین جایزه ای باعث می شود که حاکمان روسی به پطرس بزرگ برگردند و این یک چالش مستقیم برای نیروی دریایی آمریکا خواهد بود.

برگزیت

با احتمال زیاد انگلیس سرانجام اتحادیه اروپا را ترک می کند ، ترامپ میزبان مذاکرات مهم تجاری ، ابتدا با انگلیس که تازه استقلال یافته ، سپس با بقیه اتحادیه اروپا خواهد بود .

اما با این که ترامپ شمشیر دیموکلس را بیش از حداقل برخی از شرکت کنندگان در دست گرفته است ،  در این قاره او پیش از این دو متحد دیرینه - فرانسه را با تعرفه های شراب ، پنیر و کیف دستی و آلمان با تعرفه واردات خودرو در معرض تهدید قرار داده است.

بنابراین واقعاً سؤال است که چه تعداد از دوستان در اروپا باقی خواهند ماند؟

ایران

در همین زمان ، ترامپ با تغییرات زیادی از جمله تشکیل اتحادها و مشارکتهای جدید روبرو است که تا حد زیادی ایالات متحده را در حاشیه خواهد گذاشت.

چین و روسیه همچنین متحد خود را در ایران پیدا کرده اند که سه کشور هفته گذشته در شمال اقیانوس هند مجموعه ای از مانورهای نظامی مشترک را راه اندازی کردند و ایران آشکارا در جستجوی شرکای جدید - و بازارهای جدید برای نفت و گاز - با شروع تحریم های ترامپ است.

این کار قبلاً مراحل اولیه ای را در تأسیسات هسته ای فردو انجام داده و تأیید کرده است که طبق توافق نامه ای که آمریکا از آن خارج کرده است ، سطح اورانیم غنی شده را مجاز به نقض کرده است.

پس ترامپ  و غرب چه خواهند کرد؟

ترکیه

در همین حال ، ترکیه به اولین عضو ناتو تبدیل شده است که یک سیستم مهم تسلیحات روسی - موشک ضد هوایی S-400 را با شیب به سمت مسکو به تصویب رساند. وقتی اسد وارد مرحله نهایی پایان جنگ داخلی می شود ، سربازان این کشور در کنار نیروهای روسی و سوریه در حال جنگ هستند.

ترکیه

ترامپ چه کاری برای درست کردن کشتی و جلوگیری از تکرار این تاریخ آشکار دارد؟ او باید با فعالیت کمتر ناسیونالیستی و جهانی تر (یا حداقل منطقه ای) شروع کند. در غیر این صورت ، او شروع به دادن مجوز بیشتری به بازیگران بد در سراسر جهان می کند تا به نفع خودشان عمل کنند.

مهمتر از همه ، او باید دوستان خود را با دقت بیشتری انتخاب کند - کمتر از آنکه با قدرت و کنترل آنها کمتر از چقدر ارزشهای اصلی آزادی و دموکراسی آمریکا را حفظ کنند. اگر اینگونه نباشد ، جهان او خطر دارد که کاملاً خارج از کنترل نظم جهانی باشد که در آن ایالات متحده چیزی بیش از تماشاگر - یا قربانی - در گوشه ای دور از سفید کننده ها باشد.

مصطفی حسینی