عملیاتی شدن سامانه اس-350 در روسیه

روسیه در نظر دارد که در ارتش خود سامانه جدید اس ۳۵۰ مدل «ویتیاز» (Vityaz) را جایگزین سامانه اس ۳۰۰ مدل «پی‌اس» کند. نخستین سامانه‌ی پیشرفته اس ۳۵۰ به زودی عملیاتی می‌شود و روسیه به زودی این سامانه را با سامانه‌ اس۳۰۰ جایگزین می‌کند.

اخبار بین الملل - وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: «در سال ۲۰۱۹ نیروی هوا فضای روسیه اولین سری از جدیدترین سامانه موشکی ضد هوایی اس ۳۵۰ مدل ویتیاز را دریافت کرد و این سامانه تا ژانویه ۲۰۲۰ در ایستگاه دائمی خود مستقر خواهد شد».

طبق اعلام این وزارتخانه، قرار است در سال ۲۰۲۰ چهار سامانه  اس ۴۰۰ و ۶ گردان پدافندی «پنتسیر»  به نیروی هوافضای روسیه تحویل داده شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین امروز و در آخرین روز از سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، سامانه‌های اس ۴۰۰ و پنتسیر در سال ۲۰۱۹ به پایگاه‌های نظامی مسکو در «کالینینگراد» و قطب شمال تحویل داده شدند.

سپهبد «ولادیمیر لیپوروف» رئیس آکادمی نظامی دفاع هوافضای روسیه اعلام کرد، درباره طی فاصله زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ ۱۲ گردان سامانه اس ۳۵۰ عملیاتی خواهند شد.

به گفته این مقام نظامی روس، استقرار سامانه‌های اس ۳۵۰ کارآمدی مقابله با موشک‌های کروز را بین دو تا ۲.۵ برابر تقویت خواهد کرد.