المقداد: هرگونه حضور غیرقانونی خارجی در سوریه را تجاوز می دانیم

اخبار بین‌الملل- فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما همیشه آماده دفاع از تمامیت ارضی ، مردم و حاکمیت سوریه هستیم تا قربانی فداکاری کنیم و هرگونه حضور خارجی ، آمریکایی یا سایر حضور غیرقانونی در خاک سوریه به عنوان تجاوز و اشغال غیرقانونی خاک سوریه رفتار خواهد شد.

به گزارش افکار نیوز، المقداد از کشورهایی که وی توصیف "مشارکت در حمایت از تروریسم" نامیده می شود ، و ایالات متحده را در میان آنها طبقه بندی کرد که "این حمایت را متوقف کنند زیرا جهان چهره زشت خود را آشکار کرد ، به ویژه پس از تجاوز خونین و غیرقابل قبول آمریکا علیه جناحهای جمعیت پرجمعیت عراق ، که یکی از ابزارهای دولت عراق در مبارزه با تروریسم است."

وی افزود: "باید از جمعیت حمایت می شد ، نه بمباران ، اما این سیاست های آمریکا است."

المقداد با بیان اینکه موضع سوریه درباره حضور ترکیه در سرزمین های سوریه است ، گفت: "سوریه اهداف ترکیه و اردوغان را می داند اما با حضور هر کشور ترکیه در سرزمین های سوریه به عنوان یک اشغال رفتار خواهد کرد و آنها می دانند که اشغال به چه معنی است ، همانطور که آنها در سه ماهه اول قرن گذشته تجربه کرده بودند". وقتی منطقه را ترک کردند ، اکنون می دانند که آنها نیز ترک خواهند کرد. "