پایان تعلیق آزمایش تسلیحات استراتژیک کره شمالی/ اقدام تکان دهنده کیم جونگ اون در راه است

اخبار بین‌الملل- رهبر کره شمالی با ابراز ناامیدی عمیق از مذاکرات متوقف شده هسته ای ، هشدار داد که یک اقدام "تکان دهنده" در راه است و کشور وی بزودی "تسلیحات استراتژیک" جدیدی را به جهانیان نشان می دهد، زیراکره شمالی  بازدارنده هسته ای خود را در برابر "گانگسترهای مشابه" تقویت می کند.

به گزارش افکار نیوز، کیم همچنین گفت کره شمالی دیگر مکلف به ادامه تعلیق خود تحمیل آزمایش سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک بین قاره ای نیست ، که رئیس جمهور دونالد ترامپ از آن به عنوان یک برجسته بزرگ دیپلماتیک یاد کرده است. اما کیم هیچ شواهد مشخصی مبنی بر از سرگیری مجدد چنین آزمایش هایی قریب الوقوع نشان نداد که به نظر می رسد که در را برای مذاکرات نهایی باز می کند.

کیم از بن بست دیپلماتیک برای گسترش قابلیت های نظامی خود با تشدید آزمایشات سلاح های برد کوتاه استفاده کرده است. اکنون تخمین زده می شود که زرادخانه وی شامل 40-50 بمب هسته ای و سیستم های مختلف تحویل ، از جمله موشک های سوخت جامد است که برای ضرب و شتم سیستم های دفاع موشکی و ICBM های توسعه ای که بطور بالقوه قادر به دستیابی به سرزمین اصلی ایالات متحده هستند ، طراحی شده است.

کیم همچنین موضع مذاکره خود را تقویت کرده و دیپلماسی را به سمت مذاکرات کاهش تسلیحات بین کشورهای هسته ای نزدیک کرده است و نه مذاکراتی که منجر به تسلیم یک جانبه اسلحه هایی می شود که به عنوان قوی ترین ضمانت بقا می باشد.

لی سانگ مین ، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی ، گفت کره شمالی با تهدید خود برای نشان دادن اسلحه استراتژیک جدید برای دیپلماسی بی فایده است.

سلاح های استراتژیک معمولاً به سیستم های تحویل با هسته ای مانند ICBM ها اشاره دارند ، اما کره شمالی در غیر این صورت مبهم بوده است که چه سلاح های جدیدی را به نمایش می گذارد. در ماه دسامبر اعلام کرد که دو آزمایش مهم را در محل پرتاب موشک با برد طولانی انجام داده است که باعث تقویت بیشتر بازدارنده هسته ای آن می شود.

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روی مذاکرت با کره شمالی

اظهارات کیم که روز چهارشنبه در رسانه های دولتی منتشر شد ، در یک نشست مهم و چهار روزه کمیته مرکزی حزب کارگر حاکم انجام شد زیرا مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ در مورد اختلاف نظر درباره مراحل خلع سلاح و رفع تحریم ها حل شده است.

برخی از کارشناسان می گویند کره شمالی که همواره نسبت به تغییرات انتخاباتی در دولت ایالات متحده حساس بوده ، در ماه های آینده از مذاکرات جدی خودداری خواهد کرد زیرا تماشا می کند که محاکمه استیضاح ترامپ درباره معاملات خود با اوکراین بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر تأثیر می گذارد.

ترامپ

در عوض ، کیم ممکن است با ترویج جبهه متحد با پکن و مسکو ، حامیان سنتی پیونگ یانگ ، که به دنبال ایجاد خود به عنوان ذینفعان اصلی در دیپلماسی کره شمالی هستند ، به دنبال تقویت قدرت خود باشد. هر دو شورای امنیت آمریکا خواسته اند که برای کمک به پیشرفت در مذاکرات هسته ای ، کاهش تحریم های شمال را در نظر بگیرد.

راه جدید "کیم" در سال 2020

کیم سال گذشته گفته بود که اگر دولت ترامپ در پایان دسامبر امتیازاتی برای نجات مذاکرات ندهد ، کره شمالی "راه جدید" را دنبال خواهد کرد. سخنان پرپیچ و خم کیم که وارد سال 2020 می شود ، نشان می دهد "راه جدید" او بسیار شبیه به گذشته است - عزم بیمار در انتظار تحریم ها و فشارها ، که احتمالاً با گذشت زمان ضعیف می شود ، ضمن اینکه سیمان وضعیت کشور به عنوان یک هسته هسته ای را تضمین می کند.

کیم در جلسه مهمانی اعلام کرد که شمال هرگز از امنیت خود برای منافع اقتصادی چشم پوشی نخواهد کرد ، با توجه به آنچه وی افزایش خصمانه و تهدیدهای هسته ای ایالات متحده خوانده است.

وی افزود: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که افراد آمریکا یک بدافزار از DPRK-UY سوء استفاده کنند. گفتگو برای دستیابی به هدف خود ، اما به یک اقدام واقعی تکان دهنده تبدیل خواهد شد تا بتواند دردی را تحمل کند که تاکنون دردهای تحمل شده توسط مردم ما بوده است و تا کنون توسعه را مهار کرده است. "

کیم افزود: "اگر ایالات متحده در سیاست خصمانه خود نسبت به DPRK ادامه دهد ، هرگز در شبه جزیره کره خنثی سازی صورت نمی گیرد و DPRK به طور پیوسته اسلحه های استراتژیک لازم و ضروری را برای امنیت کشور ایجاد می کند تا زمانی که آمریکا خصمانه خود را عقب نگرداند. سیاست .

 کیم تأیید کرد که جهان شاهد سلاح استراتژیک جدیدی خواهد بود که در آینده نزدیک توسط DPRK در اختیار خواهد بود ، و اظهار داشت که ما نمی توانیم امنیت آینده خود را صرفاً برای نتایج اقتصادی قابل مشاهده تسلیم کنیم ... اکنون که اقدامات خصمانه و تهدید هسته ای علیه ما در حال افزایش است. 

حفظ مهلت قانونی کره شمالی برای آزمایش هسته ای

ترامپ اواخر سه‌شنبه از کیم خواست تا به تعهدات ادعایی خود برای رد کردن استفاده کند. رهبران پس از اولین نشست خود در سنگاپور در ژوئن سال 2018 بیانیه ای مبهم در مورد شبه جزیره کره بدون هسته ای صادر کردند بدون اینکه زمان و چگونگی وقوع آن رخ دهد.

هسته

ترامپ گفت: "ببین ، او من را دوست دارد ، من او را دوست دارم ، ما همگام می شویم". ترامپ گفت وقتی به مهمانی سال نو در مار-لا-لاگو می رفت. "اما او یک قرارداد را امضا کرد ، او توافق نامه ای را امضا کرد که در مورد رد زدایی صحبت می کند ... من فکر می کنم او مرد حرف است بنابراین می خواهیم این موضوع را بفهمیم ، اما فکر می کنم او یک مرد حرف او است."

کره شمالی از سال 2018 خود را برای و آزمایش ICBM حفظ کرده است ، هرچند سال گذشته با آزمایش یک اسلحه با سوخت جامد که به طور بالقوه قابلیت های خود را برای حمله به اهداف در جنوب گسترش می داد ، به مکث 17 ماهه فعالیت بالستیک پایان داد. کره و ژاپن ، از جمله پایگاه های نظامی ایالات متحده در آنجا.

در حالی که کیم هیچ نشانه ای واضح نشان نداد که وی مذاکرات را به طور کامل متوقف می کند یا آزمایش های معلق را از سر گرفته است ، وی گفت تلاش های کره شمالی برای تقویت بازدارنده آن بسته به نگرش های آینده ایالات متحده "به طور صحیح هماهنگ" خواهد شد.

پیونگ یانگ مذاکرات با واشنگتن را لغو می‌کند؟

"کوه" یک متخصص کره شمالی در دانشگاه دونگوک سئول ، گفت: این غیر منطقی است که پیونگ یانگ بتواند با از سرگیری آزمایش های ICBM در زمانی که پکن و مسکو برای کاهش مجازات ها تلاش می کنند ، گفتگوهای خود با واشنگتن را از بین ببرد.

وی افزود: هنگامی که شما در حال تهیه یک برنامه هسته ای ناتمام هستید ، شما سعی می کنید پس از آزمایش ، در تلاش برای ایجاد بحرانی باشید که رقیب شما را به مذاکره وادار کند ، که این الگوی قبلی کره شمالی بود.

کوه گفت: "اما هنگامی که شما به یک موقعیت استراتژیک (هسته ای) رسیدید و نیاز به تحکیم آن داشتید ، در حالی که تست های تحریک آمیز را انجام می دهید ، بی سر و صدا انجام می دهید ، مانند روشی که هند و پاکستان این کار را کردند."

کیم هشدار داد که دیگر هیچ زمینه ای وجود ندارد که شمال "به طور یک جانبه" به مهلت قانونی خود متعهد شود و از ایالات متحده برای گسترش تحریم ها ، ادامه تمرین های نظامی با کره جنوبی و تسلیحات پیشرفته به جنوب انتقاد کرد.

هسته ای

متفقین از سال 2018 تمهیدات اصلی نظامی خود را برای ایجاد فضایی برای دیپلماسی کاهش داده اند ، اما کره شمالی این تمرینات را تمرین برای یک حمله می داند و تأکید می کند که حتی تمرین های کوچکتر توافق نامه های بین رهبران را نقض می کنند. شمال همچنین از متحدان پیروزی کره جنوبی در مورد هواپیماهای جنگنده پیشرفته آمریکایی F-35 انتقاد کرده است.

گزارش گسترده KCNA از جلسه حزب ممکن است جایگزین سخنرانی سال نو شود مانند کیم در سالهای گذشته با اعلام تغییرات عمده در سیاست های امنیتی و اقتصادی. از بعد از ظهر چهارشنبه هیچ سخنرانی پخش نشد ، هرچند که کوه گفت که پخش یا بیانیه ای می تواند بعداً بیاید.

کیم در اظهارات خود در جلسه حزب به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت ملت وی برای "رویارویی طولانی" با ایالات متحده آمادگی دارد و وعده داده است که "مقاومت داخلی" را برای تحمل تحریم ها ایجاد کند.

کیم از مردمش خواست تا در مبارزه برای "اعتماد به نفس" مقاومت کنند و از اهداف غیرمترقبه اهداف اقتصادی سال 2019 پیش بینی شده ، خواستار بهبود چشمگیر در تولید محصولات کشاورزی و حذف "اقدامات شیطانی و رکود" نا ​​مشخص در صنعت از جمله معدن زغال سنگ ، تولید برق ، ماشین آلات و حمل و نقل ریلی شدند.

حلما ناصری