فراکسیون صدر: موضع ما درباره بیرون کردن آمریکایی‌ها، ثابت است

«حمد الله الرکابی» سخنگوی فراکسیون پارلمانی سائرون -وابسته به جریان صدر- امروز شنبه همزمان با تشییع شهدای حمله اخیر آمریکا در بغداد گفت، «طرح مقاومت مقابل اشغالگران امریکایی، موضعی ثابت نزد ما و همه احزاب ملی است. همه این اشغالگری را رد می‌کنند».

اخبار بین‌الملل- سخنگوی فراکسیون سائرون گفت: اقدام جنایتکارانه آمریکا، نقض حاکمیت عراق است».

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش وبگاه خبری «المعلومه»، سخنگوی سائرون همچنین گفت «ما حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را رد می‌کنیم. هر عراقی این حضور را که اشغالگری است، رد می‌کند. ما دوباره تأکید می‌کنیم که مخالف توافق امنیتی [موجود] با آمریکایی‌ها هستیم».

توافقنامه راهبردی بین عراق و آمریکا در سال ۲۰۰۸ به امضا رسید. این توافقنامه متضمن تعیین دستورات و مؤلفه‌های اصلی است که «حضور موقت نیروهای نظامی آمریکا در عراق، فعالیت و خروج آنان از این کشور [تا سال ۲۰۱۱] را سازماندهی می‌کرد».

سخنگوی سائرون همچنین اعلام کرد که باید طرحی روشن در پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق وجود داشته باشد.

امروز شهدای حمله اخیر آمریکا در بغداد و چند نقطه آن از جمله کاظمین تشییع شد و هزاران عراقی در آن حاضر شدند. بسیاری از مسئولان عراقی از جمله نخست‌وزیر نیز در این مراسم حاضر شدند.