پنتاگون:ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره تهدید ایران دروغ بود

«جیسون ایزلی» خبرنگار آمریکایی که روابط نزدیکی با سیاستمداران و مقامات دولتی آمریکا دارد، در گزارشی به نقل از مقامات رسمی پنتاگون گفته است که پیش از عملیات اخیر در فرودگاه بغداد که به دستور ترامپ انجام شد، هیچکدام از گزارش‌ها در ارتباط با وضعیت تهدیدات از سوی ایران تغییر نکرده بود.

اخبار بین‌الملل- در این گزارش گفته شده با وجود ادعایی که در ارتباط با «تهدید فوری» از سوی ایران مطرح شده، اما گزارش‌ها در وزارت دفاع تغییری درباره موضوع ایران نداشته است.

نویسنده در این گزارش به اظهارات مقامات آمریکایی در پنتاگون استناد کرده و گفته است که مقامات رسمی وزارت دفاع جزئیات بسیار کمی درباره نوع تهدیدات از سوی ایران ارائه داده‌اند و فقط به توضیحات کلی برای اینکه چرا تهدیدات گزارش شده متفاوت از گزارش‌های پیشین درباره حملات راکتی، بمب‌های کناره جاده‌ای و دیگر حملات صورت گرفته پیشین بوده است، بسنده کرده‌اند.

حتی کارشناسان امنیت ملی و دیگر مقامات مقامات پنتاگون گفته‌اند که آن‌ها از هرگونه تغییر رفتار و یا گزارش جدید درباره تهدیدات از سوی ایران بی خبر بوده‌اند.

این در حالی است که ترامپ مدعی شده است که مدارکی را در ارتباط با تهدیدات حملات از سوی ایران در اختیار دارد، اما او به کنگره و یا رسانه‌ها این مدارک را ارائه نداده است.

در این گزارش گفته شده در حالی که ترامپ سابقه هزاران دروغ کوچک و بزرگ را دارد، حال انتظار می‌رود که او در اتباط با ادعاهایش درباره ایران به مردم توضیح دهد.

نویسنده در این گزارش گفته است که در واقع هیچ تهدید فوری متوجه آمریکا نبوده است و ترامپ از آن‌جا که درباره موضوع استیضاحش نگران و عصبانی است و بعد از اعتراضات ضدآمریکایی روبروی سفارت آمریکا در بغداد مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است، دست به اقداماتی زده بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرد.

در پایان گزارش نتیجه‌گیری شده با توجه به اظهارات مقامات رسمی پنتاگون و تاکید بر اینکه گزارش‌ها درباره تهدید ایران قبل از حمله جنجالی شب جمعه در فرودگاه بغداد تغییر نکرده است، لذا روشن است که رئیس جمهور آمریکا درباره تهدید ایران دروغ گفته است.

این گزارش پس از آن منتشر شده که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در ادعاهای خود درباره تجاوزات و حملات اخیر در عراق، به تهدیدات فوری از سوی ایران اشاره کرده بود.

حمله شب جمعه آمریکا به فرودگاه بغداد در عراق که منجر به شهادت «سردار سلیمانی» و برخی اعضای ارشد حشدالشعبی عراق شد، با نگرانی‌ها و انتقادات گسترده‌ای در آمریکا روبرو شده و بسیاری این اقدام دولت ترامپ را بی ثبات کننده عنوان کرده‌اند.