برگزاری بیش از ۷۰ تجمع در آمریکا در اعتراض به ترور سردار سلیمانی

بیش از ۷۰ تجمع اعتراضی در سراسر آمریکا در روز شنبه، به منظور محکومیت ترور سردار قاسم سلیمانی و هم‌رزمان وی برگزار خواهد شد.

اخبار بین الملل - این اعتراضات در قالب تحرکات «ضد‌جنگی» و از ترس پاسخ‌های احتمالی و کوبنده جمهوری اسلامی، برگزار می‌شود.

بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این تظاهرات علیه تصمیم پنتاگون مبنی بر ارسال هزاران سرباز دیگر به منطقه غرب‌آسیا نیز ابراز مخالفت خواهد شد.

این اعتراضات هماهنگ به دست گروه ضد جنگ موسوم به «Answer»، و در راستای توقف اقدامات منجر به جنگ برگزار می‌شود. ده‌ها گروه مستقل ضد جنگ نیز ضمن حمایت از این تظاهرات، در آن حضور پیدا خواهند کرد. از جمله نقاط پیش‌بینی شده برای برگزاری تظاهرات، محوطه بیرونی کاخ سفید، میدان تایمز نیویورک و محوطه مجاور برج ترامپ در شیکاگو است. تظاهراتی در خارج از آمریکا، از جمله در محیط اطراف «دروازه براندنبورگ» در برلین نیز پیش‌بینی شده است.

گروه Answer در وب سایت خود نوشت: «ترور و قتل هدفمند یکی از افراد مهم در ایران، به منظور آغاز جنگ جدیدی طراحی شده است». در این بیانیه همچنین آمده که جلوگیری از جنگی جدید تنها با خیزش مردم آمریکا ممکن است، جنگی که در صورت آغاز آن، تمام منطقه درگیر آن خواهد شد. در این بیانیه هشدار داده شده که هر جنگی به سرعت تبدیل به یک درگیری جهانی با دامنه وسیعی خواهد شد.

گفتنی است این اعتراضات پس از حمله ناجوانمردانه هوایی آمریکا در بغداد و ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و شمار دیگری از مجاهدان راه حق، طرح‌ریزی شده است. مردم آزاده در نقاط مختلف جهان، از جمله هند، پاکستان، نیجریه و سایر کشور‌های منطقه نسبت به این اقدام تروریستی واکنش سختی نشان داده‌اند.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها و مخصوصا دموکرات‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که ایران می‌تواند از طریق شبکه بین‌المللی و نیروهای طرفدار خود، مراکز حساس آمریکایی‌ها در منطقه را مورد هدف قرار دهد. هیل همچنین از قول رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرده که جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حملات انتقام سختی را خواهد گرفت.