تظاهرات هزاران نفر در پاریس علیه «ماکرون»

 هزاران نفر از ساکنان پاریس پایتخت فرانسه شنبه علیه طرح پیشنهادی « امانوئل ماکرون » رئیس جمهور این کشور در زمینه اصلاح قوانین بازنشستگی تظاهرات کردند.

اخبار بین الملل - به نوشته «خبرگزاری فرانسه» برخی معترضان جلیقه‌های زرد رنگی که سال گذشته به نماد مخالفت‌ها با ماکرون مبدل شد، پوشیدند. ماکرون قصد دارد سن بازنشستگی را در فرانسه از 62 به 64 سال افزایش دهد. وی در حالی مدعی بهبود وضعیت بازنشستگان است که اقشار مختلف مردم این کشور از جمله اصناف مخالف اصلاحات قوانین بازنشستگی از سوی ماکرون هستند.

 

بر اساس این گزارش، تظاهر کنندگان اواسط شنبه از ایستگاه ریلی «گاردلیون» در شرق پاریس در حالی‌که در اعتراض به طرح اصلاحات ماکرون تابلوهایی در دستان خود داشته و علیه او شعار می‌دانند، عازم شمال پایتخت شدند. معترضان سپس با حضور در میدان «باسیل» علیه ماکرون شعار سردادند.

به نوشته این منبع خبری، جدیدترین همه پرسی‌ها که جمعه منتشر شد نیز نشان می‌دهد  61 درصد ساکنان فرانسه حامی اعتصاب‌ها هستند.

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه خواستار برگزاری اعتصابات سراسری در فرانسه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که معلمان، شاغلان در بیمارستان‌ها و دیگر اصناف به این اعتصاب بپیوندند. موج قبلی اعتصاب‌ها در فرانسه در سال 2019، بخش حمل و نقل عمومی این کشور را فلج کرد.

علیرغم تداوم اعتراضات و اعتصاب‌ها و مختل شدن کسب و کار و حمل و نقل عمومی و سرگردان شدن هزاران نفر از مردم فرانسه، «ادوارد فیلیپه» نخست‌وزیر فرانسه حاضر به عقب‌نشینی از تغییر قانون بازنشستگی نشده است.