به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی طرح ادعاهای مربوط به دیدارهای خصوصی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ، با اهدا کنندگان منابع مالی به حزب محافظهکار این کشور،که به یک رسوایی مالی برای این حزب تبدیل شده است ،فشارها بر دیوید کامرون برای افشای هویت کسانی که به حزب او پول داده اند و وی آنها را در یک ضیافت شام پذیرفته است بالا گرفته است.


دولت انگلیس اعلام کرده است، اسامی افرادی که برای شام به خانه کامرون دعوت شده‌اند، منتشر نخواهد شد.


به گزارش شبکه خبر، درخواست‌ها برای انتشار فهرست مهمانان نخست‌ وزیر انگلیس پس از آن مطرح شد که پیتر کرادس خزانه دار(مسئول مالی) حزب محافظه کار انگلیس متهم شد از متقاضیان دیدار با کامرون، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کرد تا مقدمات این دیدار را فراهم کند.
پیتر کرادس که از مهم‌ترین افراد جمع آوری کننده پول برای حزب محافظه‌کار انگلیس بود دیروز از سمتش کناره‌گیری کرد.
استعفای وی پس از انتشار فیلمی صورت گرفت که نشان می‌داد او به چند نفر می‌گوید با دادن مبالغی بین دویست تا دویست و پنجاه هزار پوند می‌توانند به نخست وزیر و مقامات عالی‌ رتبه حزب محافظه‌کار دسترسی داشته باشند.



وی همچنین در این فیلم می گفت، هرکس چنین مبلغی اهدا ‌کند، می‌تواند نظرات خود را درباره طرح‌های سیاسی این کشور نیز مطرح کنند.
افرادی که در فیلم با کرادس صحبت می‌کردند، خبرنگارانی بودند که خود را به عنوان حامیان مالی حزب جا زده بودند.


افشای این رسوایی مالی اکنون دست مایه انتقاد حزب کارگر انگلیس از دولت کنونی این کشور و درخواست این حزب برای تحقیق در این باره شده است.