ارتش پاکستان حقایق مطرح شده در گفتگوی پامپئو و ژنرال باجوا را افشا کرد

«ژنرال آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان ضمن اشاره به تماس تلفنی میان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان اعلام کرد: پس از ترور سردار سلیمانی آمریکایی ها با ما تماس گرفتند.

اخبار بین‌الملل- وی تصریح کرد: پامپئو تلاش داشت ترور سردار سلیمانی را اقدامی موثر برای امنیت منطقه قلمداد کند ولی ژنرال باجوا تاکید کرد: این ترور شرایط در منطقه را به شدت وخیم خواهد کرد.

باجوا با توجه به جنگ افروزی و جنگ طلبی ایالت متحده اعلام کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از پاکستان بر علیه کشورهای منطقه استفاده شود.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان یکی دیگر از مواردی که در این تماس تلفنی توسط باجوا به آن اشاره شده این است: پاکستان به دنبال گسترش امنیت در منطقه است ولی هرگز ابزار دست ابرقدرت ها برای به چالش کشیدن امنیت نخواهد شد.

آصف غفور از اصحاب رسانه خواست به سخن پراکنی های بی اساس دامن نزنند و حقایق را تنها از مجاری رسمی دنبال کنند.

وی سپس به موضوع کشمیر اشاره کرده و گفت: فرمانده جدید ارتش هند به جای تهدید کردن پاکستان بهتر است برای حل مساله کشمیر اقدام کند.

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا بلافاصله پس از شهادت سردار سلیمانی با سران برخی کشورها از جمله پاکستان تماس گرفته و تلاش کرده بود این ترور را توجیه کند.

پاکستان این روزها صحنه اعتراضات وسیع علیه آمریکاست و مردم مسلمان پاکستان به خونخواهان سردار سلیمانی تبدیل شده‌اند.

آمریکا مدعی شده بود ارتش پاکستان از مواضع واشنگتن در قبال ترور سردار سلیمانی حمایت کرده است.