به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، نخست وزیر ترکیه نهم و دهم فروردین ماه به ایران سفر می کند.

اردوغان پس از شرکت در اجلاس بین المللی امنیت هسته‌ای که امروز و فردا –سه شنبه - در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می شود به تهران سفر خواهد کرد.

اجلاس بین المللی امنیت هسته‌ای بیست و ششم و بیست و هفتم مارس ۰هفتم و هشتم فروردین) در سئول با حضور ۴۵ کشور برگزار ‌شود.

اردوغان در این سفر که داوود اغلو وزیر امور خارجه و تانر ییلدز وزیر انرژی ترکیه او را همراهی می کنند با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا ملاقات خواهد کرد.

بنا بر اخباری که رسانه های ترکیه منتشر کرده اند، او در حاشیه اجلاس سئول با باراک اوباما درباره ایران و سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

اوباما علاوه بر این ملاقات قرار است تا با روسای جمهور چین و روسیه نیز دیدار و درباره موضوع ایران با آنها رایزنی کند.

در همین حال رئیس جمهوری آمریکا امروز در سخنانی با اشاره به لزوم کاهش تسلیحات اتمی موجود در جهان از امکان حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، " باراک اوباما " که در دانشکده مطالعات خارجی هانکوک کره سخن می گفت، اظهار داشت: معتقدم که آمریکا برای کاهش زرادخانه اتمی خود تعهد اخلاقی دارد و باید کاهش زرادخانه های اتمی موجود در جهان را نیز رهبری کند.

اوباما در ادامه گفت: من به عنوان رئیس جمهور تنها کشوری که از تسلیحات اتمی استفاده کرده اعلام می کنم که همواره در فکر کاهش تسلیحات اتمی ایالات متحده هستم.

وی در ادامه به دیدار خود با " دیمیتری مدودف " رئیس جمهور روسیه در ماه می اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی که با مدودف دیدار کردم نه تنها درباره کاهش تسلیحات اتمی استراتژیک مسکو و واشنگتن، بلکه درباره کاهش سلاح های تاکتیکی دو کشور که هم اکنون در انبارها وجود دارند نیز صحبت کردم.

رئیس جمهور آمریکا افزود : چنین اقدامی تا پیش از این انجام نشده بود و چنین اقدامی می تواند بر روی سیاستهای رقیبان که فکر می کنند کاهش بودجه نظامی ضعیف شدن آنها را دربردارد، تاثیر گذار خواهد بود.