به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرات آغاز شده در فلوریدا و دیگر ایالتها و شهرهای آمریکا که در پی قتل "تریوان مارتین" آغاز شده بود روز گذشته در فلوریدا پیگیری شد و طی آن هزاران نفر از مردم با تجمع در خیابان ها خواستار اجرای عدالت در پرونده مرگ این نوجوان شدند.

عصر روز گذشته شهرهای استنفورد، فلوریدا، اورلاندو و حومه آن شاهد برگزاری تظاهرات علیه اقدامات پلیس آمریکا بود.

مارتین در تاریخ ۲۶ فوریه به دست " گئورگ زیمرمان " کشته شد. زیمرمان مدعی شده که در دفاع از خود مارتین را به قتل رسانده و پلیس و مقامات فدرال نیز وی را بازداشت نکرده اند.

تظاهرات روز گذشته درحالی برگزار شد که پلیس فلوریدا تلاش خود برای پرونده سازی علیه مارتین را با هدف تبرئه خود از قتل وی آغاز کرد.

در این اقدام پلیس در حال انتشار خبرهایی مبنی بر اعتیاد مارتین به ماری جوانا است تا با بتواند با این توجیه که وی به مواد مخدر اعتیارد داشته بتواند پلیس محلی عامل قتل مارتین را ازمجازات نجات دهد.

در همین رابطه خانواده مارتین در اظهاراتی از فشار پلیس برای صرف نظر از شکایت علیه نیروهای امنیتی خبر داده و اعلام کردند که مقامات محلی همچنان تلاش دارند تا مرگ مارتین را یک امر طبیعی جلوه داده و موضوع " دفاع از خود " را همچنان داغ نگه دارند.

از سوی دیگر اعلام شده که یک مامور پلیس به دلیل حمایت از تریوان مارتین، از شغل خود معلق شده است. این پلیس که در نیواورلئان مشغول خدمت است به دلیل آنکه به صورت آنلاین خواستار برگزاری تظاهرات برای محکوم کردن قتل این نوجوان شده بود از کار معلق شده است.

مارتین در تاریخ ۲۶ فوریه به دست " گئورگ زیمرمان " کشته شد. زیمرمان مدعی شده که در دفاع از خود مارتین را به قتل رسانده و پلیس و مقامات فدرال نیز وی را بازداشت نکرده اند.

در همین رابطه " بیل لی " رئیس پلیس فلوریدا به دلیل افزایش اعتراضات مردمی و انتقادات مردم از وی به دلیل آنچه درباره دلیل کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله بیان کرده بود از سمت خود استعفا کرد.

لی دفاع از خود را دلیل کشته شدن این نوجوان سیاه پوست عنوان داشته و مقام محلی را بیگناه دانسته بود.