مقتدی صدر خواستار اقدام فوری برای پایان حضور اشغالگران در عراق شد

سید «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق چهارشنبه شب در پی پاسخ موشکی سپاه پاسداران به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار « قاسم سلیمانی »، از همه گروه‌های مقاومت وابسته به سازمان الحشد الشعبی خواست تا حملات نظامی خود را آغاز نکنند و آرامش خود را حفظ کنند.

اخبار بین الملل - وی در عین حال بر لزوم تلاش برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در عراق تأکید کرد. 

وی با صدور بیانیه‌ای در این خصوص، خواستار بسته شدن همه مراکز الحشد الشعبی شد و گفت که باید همه مراکز امنیتی الحشد برای اینکه هدف استکبار جهانی نباشند، بسته شوند.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه نیوز»، رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: «صبر ما به دلیل دخالت‌های خارجی گسترده در امور داخلی عراق به سر آمده است».

سید مقتدی الصدر افزود: «مهم این است که اقدام سریعی برای پایان حضور اشغالگر و مهار نفوذ آن صورت بگیرد».

وی با اشاره به حملات انتقام‌جویانه ایران از آمریکا گفت: «هر یک از طرفین (ایران و آمریکا) قبل از حملات هوایی با عبدالمهدی تماس گرفته بودند، اما اینکه آیا وی با انجام آن موافقت کرده بود یا نه، خدا می‌داند».

الصدر افزود: «آنچه اکنون برای برای ما مهم است، این است که این بحران (درگیری منطقه‌ای) به خصوص پس از سخنرانی [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] و مقامات جمهوری اسلامی اکنون رو به پایان است».

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.