انهدام دو خودروی زرهی نیروهای خلیفه حفتر در لیبی

سرهنگ«محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی امروز شنبه گفت که نیروهای آن‌ها توانستند دو خودروی زرهی نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر را منهدم کرده و دستکم ۲۰ نفر از نیروهای آن را به قتل برسانند.

اخبار بین الملل- قنونو افزود که این درگیری‌ها در محور الخلاطات در جنوب طرابلس پایتخت لیبی رخ داد و نیروهای دولت وفاق ملی به سمت شبه‌نظامیانی که به محور الرمله السوانی نفوذ کرده بودند، خمپاره شلیک کرده و آن‌ها را هدف قرار دادند و علاوه بر آن نیروی توپخانه‌ای سه محل استقرار شبه‌نظامیان حفتر در محور صلاح‌الدین را هدف قرار داد.

او گفت که اخباری که شبه‌نظامیان حفتر درباره پیروزی‌های خیالی منتشر کردند، با هدف افزایش تقویت روحیه نیروهایشان بود حال آنکه هیچ پیشرفت و دستآوردی حاصل نکرده‌اند.

همچنین «مصطفی المجعی» سخنگوی نیروهای «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی نیز از آرامش نسبی در طرابلس خبر داد.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که شبه‌نظامیان حفتر روز جمعه (دیروز) قصد پیشروی از محور صلاح‌الدین را داشتند که حمله آن‌ها دفع شد و خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد آمد و حدود ۳۵ نفر از این شبه‌نظامیان کشته شدند و علاوه بر آن نیروی هوایی در پنج نوبت پرواز بسیاری از خودروهای نظامی وابسته به شبه‌نظامیان حفتر را منهدم کرد.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از بیش از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.