آمریکا بیش از 10 دانشجوی علوم نظامی عربستان را اخراج می‌کند

وزارت دفاع آمریکا روز ۱۰ دسامبر (۲۰ دی) اعلام کرد که عملیات آموزش تمامی دانشجویان نظامی عربستان سعودی در آمریکا را متوقف کرده است.

اخبار بین الملل - شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا حالا گزارش داده است که پس از تیراندازی مرگبار یک دانشجوی علوم نظامی سعودی در یک پایگاه هوایی آمریکا، بیش از ۱۰ دانشجوی علوم نظامی سعودی از آمریکا اخراج خواهند شد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، دانشجویان سعودی که اخراج می‌شوند متهم به کمک به فردی هستند که اقدام به کشتن سه نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی «پنساکولا» کرده است.

پنتاگون، وزارت دادگستری،‌ پلیس فدرال و سفارت عربستان در واشنگتن در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

پنتاگون روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) اعلام کرده بود که در بازبینی پرونده ۸۵۰ دانشجوی سعودی در آمریکا،‌ هیچگونه تهدیدی وجود نداشته است.

پلیس فدرال آمریکا در تحقیقات خود اعلام کرده بود که معتقد است «محمد سعید الشمرانی» در تیراندازی در پایگاه هوایی پنساکولا به تنهایی اقدام کرده است.

الشمرانی ماه پیش در پایگاه هوایی پنساکولا و در حالی که دوران فراگیری علوم هوایی در این پایگاه را سپری می‌کرد اقدام به تیراندازی کرد.

وی  با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد.