به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تي وي ، بيمارستان هاي نوار غزه براي توليد برق به ژنراتور وابسته اند. بحران کمبود برق که از اواسط ماه فوريه شروع شد تاکنون به مرگ تعدادي از کودکان بستري در بيمارستان ها منجر گشته است.
وزارت بهداشت دولت فلسطینی در نوار غزه به سبب کمبود شدید برق وضع اضطراری اعلام کرده است. کمبود برق از میان کودکان فلسطینی بستری در بیمارستان نیز قربانیانی گرفته است. مادر یک دختر بچه چهار ساله گفت دخترش مشکل تنفسی داشت و سه ماه در بیمارستان بستری بود اما به علت قطع برق در بیمارستان جان سپرد. وی افزود آنهایی که مسئول مرگ دختر وی هستند باید پاسخگو باشند.
پدر یک نوزاد پنج ماهه نیز گفت: «پسر من به علت قطع مکرر برق جان خود را از دست داد. سوخت ژنراتور کوچکی که برق دستگاه تنفسی او را تامین می کرد به اتمام رسید و دستگاه از کار افتاد و فرزند من جان خود را از دست داد.»

مقامات وزارت بهداشت فلسطینی نیز گفتند صدها قلم از داروهای حیاتی این وزارتخانه به اتمام رسیده است. این مقامات از سازمان بهداشت جهانی و نهادهای بین المللی دیگر خواستار مداخله برای تامین تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز شدند.

اشرف القدره وزیر بهداشت حماس در نوار غزه گفت: «ما در آستانه یک بحران بهداشتی قریب الوقوع قرار داریم. اوضاع بسیار خطرناک است. صدها بیمار با خطر مرگ مواجه اند زیرا بسیاری از این بیماران به دستگاههای حیاتی متصل اند و به سبب قطع برق و از کار افتادن این دستگاهها جان آنها به خطر می افتد. ما برای تامین برق به ژنراتور وابسته ایم و مجبوریم به صورت پاره وقت این دستگاهها را روشن کنیم.»
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل برای سرزمین های اشغالی فلسطین از طرف های ذیربط خواسته است این مسئله را حل کنند. این مقام افزود ادامه فعالیت بیمارستان ها و خدمات آمبولانس ها روز به روز دشوارتر می شود. این بحران فوریه گذشته زمانی آغاز شد که مصر جلو انتقال سوخت از راه تونل های زیرزمینی به غزه را گرفت.

بحران کمبود برق در غزه تاثيرات فاجعه باري بر همه بخش هاي اين منطقه از جمله بخش بهداشت و درمان داشته و جان بيماران را با خطر جدي مواجه کرده است.