بیانیه پلیس کربلا درباره تلاش «خرابکاران» برای انحراف اعتراضات

دفتر فرماندهی پلیس کربلاء دوشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای به اقدام معترضان در به آتش کشیدن مقر حزبی در منطقه البلدیه و حمله آنها به نیروهای امنیتی و ساختمان استانداری واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل - در این بیانیه آمده است: «نیروهای امنیتی قادر به حمایت از کربلای مقدس هستند و همه تلاش خود را برای تامین امنیت مردم این استان به کار می‎گیرند و به خرابکارانی که سعی در انحراف تظاهرات مسالمت آمیز دارند، پاسخ می‌دهد».

پلیس کربلاء اعلام کرد که نیروهای امنیتی می‌توانند با کسانی که به اموال دولتی و خصوصی حمله می‎کنند، به شدت برخورد کند، اما همواره سعی کرده برای جلوگیری از خونریزی، از برخورد خشونت‌آمیز خودداری کند.

در ادامه بیانیه آمده است: «با این وجود، عناصر مخرب به خصوص در جریان اعتراضات به خصوص در طول شب دست به اقدامات خرابکارانه می‎زنند که این غیر قابل قبول است».

فرماندهی پلیس کربلاء افزود: « وظیفه ما حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز و و حمایت از مطالبات و حقوق مشروع معترضان است، اما عناصر مخرب سعی دارند از تظاهرات برای انجام اقدامات تخریبی سوء استفاده کنند».

در پایان این بیانیه از همه روسای عشایر و فعالان مدنی در کربلای معلی خواسته شده تا برای شناسایی نفوذی‌ها و عناصر تحت تعقیب در راستای حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز، با دستگاه امنیتی همکاری کنند.

عده‎ای از معترضان یکشنبه شب، یک مقر حزبی در استان کربلا را به آتش کشیده و به ساختمان استانداری حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.