جبران باسیل خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر دولت جدید لبنان شد

«جبران باسیل»، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر دولت از سوی «حسان دیاب»، نخست‌وزیر جدید این کشور شد.

اخبار بین الملل - وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان گفت: «حسان دیاب که از سوی رئیس‌جمهور مامور تشکیل دولت شده باید به وظایف خود عمل کند و در سریع‌ترین زمان ممکن دولت را تشکیل دهد.»

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت پیشبرد امور لبنان، افزود: «دولت پیشبرد امور لبنان به وظایف خود عمل نمی‌کند و عمل به وظایف را متوقف کرده است.»

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «ضروری است که دولت اعتماد عمومی را جلب کند و ما زمانی برای از دست دادن نداریم.»

جبران باسیل روز سه‌شنبه با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان، دیدار و در خصوص تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید در این کشور رایزنی کرد.

نبیه بری نیز در سخنانی ضمن درخواست از دیاب برای تشکیل دولت، گفت: «شرایطی که دیاب برای خود تعیین کرده، روند تشکیل دولت را دشوار کرده است.»

تظاهرات ضد دولتی در لبنان ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ آغار شد و در پی شدت گرفتن این اعتراضات، «سعد حریری»، نخست‌وزیر مستعفی این کشور، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

ماه دسامبر ۲۰۱۹ حسان دیاب با کسب ۷۹ رای در پارلمان لبنان، از سوی «میشل عون»، رئیس‌جمهور این کشور، مامور تشکیل کابینه جدید شد.

اعتراضات در لبنان که پس از انتخاب دیاب به عنوان نخست‌وزیر جدید کاهش یافته بود طی روزهای اخیر بار دیگر از سر گرفته شده است.