به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، نیوت گینگریچ در گفت و گو با شبكه خبری فاكس نیوز اظهار داشت : اوباما به روس ها وعده داد در صورتی كه دوباره رییس جمهور امریكا شود، امتیازات ویژه ای به كرملین خواهد داد.

روز دوشنبه در حاشیه نشست گروه ۶ که در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد، اوباما بعد از ملاقات ۹۰ دقیقه ای خود با دیمیتری مدودیف رییس جمهور روسیه پیام محرمانه ای را برای ولادیمیر پوتین فرستاد.

اوباما که از روشن بودن میکروفون خود غافل بود به مدودیف گفت: به پوتین بگو اگر دوباره رییس جمهور شوم در خصوص سپر موشکی از خود انعطاف نشان خواهم داد، این پیام محرمانه به صورت تصادفی پخش شد و تمامی خبرنگاران حاضر که در انتظار نشست خبری روسای جمهور امریکا و روسیه بودند، در جریان آن قرار گرفتند.

این حادثه بازتاب زیادی در میان رسانه های امریکایی داشت به گونه ای که

لو رفتن پیام محرمانه اوباما برای پوتین بارها از شبکه های مختلف خبری پخش شد و کارشناسان در مورد آن اظهار نظرهای متفاوتی را مطرح کردند.

گینگریچ افزود: تلاش خواهیم کرد تا رهبری سنای امریکا را بدست بگیریم و با شکست اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، تمامی امکانات و ظرفیت ها را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به کار خواهیم گرفت.

او همچنین از هم حزبی خود - میت رامنی - نیز انتقاد کرد و گفت: رامنی در طول شش سال گذشته بیش از ۴۲ میلیون دلار صرف هزینه های انتخاباتی کرده است به امید اینکه رییس جمهور امریکا شود.

وی تلاش های رامنی را بیهوده دانست و گفت: با توجه به تجربه و شرایطی که وجود دارد من بهتر از سایر نامزدها می توانم با اوباما مقابله کنم و کشور را از شرایط موجود نجات دهم.

نیوت گینگریچ تاكنون تنها در سه ایالت در انتخابات درون حزبی پیروز شده و كارشناسان امید چندانی برای موفقیت او قائل نیستند.