حمایت اکثریت سنای آمریکا از قطعنامه«کاهش اختیارات جنگی ترامپ»

«چاک شومر» رهبر دموکراتهای مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که باور دارد اکثریت اعضای سنا (۵۱ سناتور) به قطعنامه [کاهش] اختیارات جنگی که هدف آن ممانعت از اقدام نظامی بیشتر از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور است، رأی موافق خواهند داد.

اخبار بین الملل - وی در یک نشست هفتگی خبری اظهار داشت: «ما باور داریم که این [قطعنامه] ۵۱ رأی موافق و لازم برای تصویب را بدست می آورد و بنابراین، طبق زمان بندی پیش می رویم».

گفتنی است که این قطعنامه در صورت تصویب در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا ، برای اجرایی شدن به امضای ترامپ نیازی ندارد؛ هرچند که دموکراتها و جمهوریخواهان آمریکا همچنان بر سر الزام آور بودن آن اختلاف نظر دارند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه طرح کاهش اختیارات جنگی « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا را با رعایت وابستگی‌های حزبی و با ۲۲۴ رأی موافق در برابر ۱۹۴ رأی مخالف به تصویب رساند.

با وجود آنکه هم حزبیان ترامپ- جمهوریخواهان- ۵۳ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار خود دارند، اما دست کم دوتن از سناتورهای جمهوریخواه- رند پال و مایک لی- حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کرده‌اند.