حمایت «دوله قانون» برای تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی

«عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف « دولة القانون » درباره تظاهرات میلیونی مردم عراق که قرار است ۲۴ ژانویه جاری با هدف اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور برگزار شود، گفت که این حرکت به جهانیان، خواست ملت عراق در آزادی، استقلال حقیقی و رد هرگونه قیمومیت خارجی را که از گذشته تاکنون بوده و هنوز کابوسی است که سینه‌های عراقی‌ها را می فشرد، نشان خواهد داد.

اخبار بین الملل - وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین نیوز» منتشر شد، گفت: این تظاهرات میلیونی به جهانیان، بهترین چهره از ملت عراق را که امروز برای پایان دادن به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورشان متحد شده‌اند را نشان می‌دهد.

النصیف گفت که مردم عراق به دنبال باز‌ پس گرفتن حاکمیت خود به شکل حقیقی پس از رنج‌های طولانی حاصل تروریسمی که ساخته و پرداخته دولت‌های متوالی آمریکاست، هستند. دولت‌هایی که بذر سازمانهای جنایتکار را در شهرهای عراقی کاشتند و با پول و اسلحه از آنها حمایت کردند.

این نماینده عراقی افزود: اما به لطف فداکاری‌های مبارزان قهرمان ما و فرماندهان شجاعی مانند « ابومهدی المهندس » که حتی با شهادتش رسالت خود در متحد کردن جوانان عراقی و جمع کردن آنها زیر یک پرچم واحد را انجام داد، سرنوشت تمامی این اقدامات آمریکا به شکست منتهی شد.

وی تصریح کرد: اراده و خواست مردم عراق بزرگتر و قوی‌تر از ناوگان اشغالگران و مزدوران آمریکایی است که شرافت و وجدان و اخلاقی ندارند. همه به ما برای قهرمانی‌هایی که در گذشته نزدیک در میدان‌های نبرد از خود نشان دادیم، تبریک می‌گویند. به زودی نیز در تظاهرات‌ میلیونی و گسترده خود، قهرمانی‌های خود را به رخ خواهیم کشید.

پارلمان عراق پس از جنایت آمریکا در ترور شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.

« مقتدی الصدر » رهبر جریان الصدر عراق دیروز (سه‌شنبه - ۱۴ ژانویه)، مردم کشورش را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند و با بیان اینکه آمریکا، آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید».

« هادی العامری » رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرد.