انتشار عکس آثار شکنجه بر بدن اسیر فلسطینی

یک سازمان حقوق بشری فلسطین روز جمعه عکس‌هایی منتشر کرد که شکنجه یک زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشان می‌داد.

اخبار بین الملل- تصاویر منتشر شده توسط انجمن مراقبت از زندانیان و حقوق بشر الضمیر (یک سازمان غیردولتی)، نشان دهنده آثار کبودی و ضرب و شتم روی بدن «ولید حناشه» اسیر اهل رام الله در کرانه باختری است.

تصاویر، آثار کبودی‌ها در سراسر بدن حناتشه بویژه روی پاها و ساق و ران او  و ورم در جاهای مختلف بدنش را به وضوح نشان می‌دهد.

 

«سحر فرانسیس» مدیر انجمن الضمیر گفت که او در جریان کار حقوقی خود  این تصاویر را با هدف مستندسازی موارد شکنجه در زندان‌های اسرائیل به دست آورده است.

این مسئول فلسطینی افزود: «طبق استانداردهای بین‌المللی مورد استفاده در مستند سازی موارد شکنجه ما دادگاه رژیم اشغالگر را مجبور کردیم که اجازه گرفتن عکس را بدهد».

وی گفت: «حناتشه تحت شکنجه‌های مختلفی از جمله  ضرب و شتم  و شکنجه‌های روانی قرار گرفته است، شکنجه‌هایی که بسیاری از اسرای فلسطینی در معرض آن قرار دارند».

فرانسیس تاکید کرد: «عکس‌ها یکی از شواهد و اسناد مهم به منظور وادار کردن مسئولان رژیم اشغالگر به پاسخگویی نسبت به عمل شکنجه است».

وی افزود: «ما به دنبال این هستیم که در سطح داخلی و  همچنین بین المللی تحقیقات مربوط به جنایات شکنجه و تخلفات علیه اسرا را باز کنیم».

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۹ طی حکمی شکنجه زندانیان را برای مواضع ضروری به رسمیت شناخت.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون شکنجه را به گونه‌ای تنظیم کرده است که ابهامات زیادی در آن وجود دارد و بدین ترتیب بازجوهای شین بت و سازمان اطلاعات نظامی آن بتوانند با اطمینان از عدم تعقیب، از روش‌های غیرانسانی در رفتار با اسرای فلسطینی استفاده کنند.

بازداشت‌های طولانی مدت، ضرب و شتم، شکنجه یک عضو خانواده در برابر چشم دیگر اعضا، شوک‌های الکتریکی، تهدیدها و فشارهای شدید روانی که برخی اوقات منجر به شهادت اسرای فلسطینی می‌شود جزو روش‌های معمول در فهرست شکنجه‌های مورد علاقه بازجویان صهیونیست است.