برلین میزبان نشست بین‌المللی درباره لیبی

یکی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران همراه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره فرصت‌های موفقیت نشست برلین گفت: من معتقدم که بسیار پیچیده است و هر طرفی موضع خود را دارد برای همین سطح توقعات من درباره این نشست پایین است.

اخبار بین الملل- این مسؤول وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، نزاع لیبی هر روز به نزاع در سوریه شبیه‌تر می‌شود.

همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پامپئو در حاشیه نشست برلین با نمایندگان اتحادیه اروپا، مصر، ترکیه، آلمان و امارات دیدار خواهد کرد.

وی با رئیس‌جمهوری مصر، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و طرف روس نیز دیدار خواهد کرد.

برلین امروز (یکشنبه) میزبان نشست بین‌المللی درباره لیبی است.

در این نشست، آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، امارات، ترکیه، کنگو، ایتالیا، مصر، الجزایر، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب شرکت می‌کنند.

از فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی برای حضور در نشست دعوت به عمل آمده است.

شبکه تلویزیونی "لیبیا الحدث" در توییتر نوشـت،‌ خلیفه حفتر عصر شنبه برای حضور در نشست امروز وارد برلین شد.

آلمان و سازمان ملل سعی دارند دو طرف نزاع در لیبی و حامیان خارجی آنها را به توافق بر سر سازوکار آتش‌بس و نظارت بر آن به عنوان اولین گام در مسیر صلح متقاعد کنند.

چهار سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای یعنی سازمان ملل ، اتحادیه اروپا،‌ اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در این نشست حضور دارند.

از قطر،‌ مراکش، یونان به رغم توجه‌شان به پرونده لیبی برای حضور در این نشست دعوت نشده است. در حالیکه تونس گفته با توجه به دعوت دیرهنگام برای حضور در این نشست در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.