طرح واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها

«کریم الخیکانی» کارشناس امنیتی عراق درباره تحرکات واشنگتن و تلاش در شورای امنیت سازمان ملل برای تحمیل ابقای نیروهای آمریکایی در عراق هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: واشنگتن به دنبال انتقال شماری از سرکرده‌های داعش که در پایگاه‌های خود به ویژه در «التنف» و «الحسکه» آموزش داده، به عراق است. آمریکا به منظور در هم شکستن تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان خارجی از کشور، پس از انتقال شماری از ایادی تروریستی‌اش به عراق و انجام عملیات‌های تروریستی، در شورای امنیت تحرکاتی را آغاز می‌کند و این تصور را القاء می‌کند که عراق همچنان تهدید نخست برای جهان به شمار می‌رود و ضرورت دارد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با این تروریسم، همچنان در عراق باقی بمانند.

الخیکانی گفت: نیروهای امنیتی در قبال این اقدامات و طرح‌های واشنگتن، باید در مناطق مختلف بیش از پیش مستقر شوند و دولت عراق نیز هرچه سریعتر، سامانه‌های پدافندی را خریداری  و نیروهای امنیتی را به خوبی مجهز کند. همچنین با روسیه یا چین، توافقنامه‌های برای خرید بالن‌های شناسایی و دوربین‌های حرارتی دوربرد امضاء شود تا تحرکات تروریست‌ها در نوار مرزی مشترک با روسیه زیر نظر گرفته شود.

امروز «قُصَی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار» نیز ، از عملیات جدید هلی‌برن آمریکا در این استان و انتقال شماری از سرکرده‌های داعش از سوریه به «وادی حوران» و صحرای غربی این استان، پس از پاکسازی آن به دست الحشد الشعبی عراق، و تلاش برای احیای داعش با نامی جدید خبر داد.