یک نهاد حقوقی خواستار بازداشت رئیس جمهور مصر در لندن شد

در حالی که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در تدارک برای سفر دو روزه به لندن است، نهاد حقوقی موسوم به «اتاق عدالت بین‌المللی گورنیکا ۳۷» در انگلیس خواستار بازداشت او به دلیل مرگ محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر در زندان شده است. 

اخبار بین الملل- بنا بر گزارش رسانه‌های مصری، قرار است السیسی ضمن سفر به لندن و دیدار با مقام‌های انگلیسی، در «نشست سرمایه‌گذاری بریتانیا- آفریقا» که قرار است امروز دوشنبه با سخنرانی بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور آغاز به کار کند، حضور یابد.

وکلای عضو «اتاق عدالت بین‌المللی گورنیکا ۳۷» از پلیس لندن و مقام‌های قضایی انگلیس خواستند که به دلیل نقش آفرینی رئیس‌جمهور مصر در مرگ محمد مرسی، برای او قرار بازداشت صادر و او را دستگیر کنند.

به گفته این وکلا، درباره «شکنجه» محمد مرسی توسط دولت و نهادهای دولتی مصر در زندان و مرگ «عامدانه» او، شواهد و مدارک معتبری وجود دارد.

بیست و هشتم خردادماه ۱۳۹۸ بود که تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی ۶۸ ساله گفت که رئیس‌جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه‌اش در خصوص پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد.

گروه اخوان‌المسلمین مصر ساعاتی پس از انتشار خبر فوت محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور به آن واکنش نشان داد و آن را «قتل عمد» و «جنایت» خوانده بود.