موافقان استیضاح ترامپ از مخالفان آن بیشتر هستند

نظرسنجی‌هایی که طی روزهای اخیر در بحبوحه کارزارهای انتخاباتی و ماجرای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به کرّات در ایالات متحده برگزار می‌شود، حاکی از آن است که تعداد آمریکایی‌ها که موافق استیضاح هستند، از تعداد مخالفان آن بیشتر است.

اخبار بین الملل- نتیجه نظرسنجی جدید مؤسسه «اِس‌اِس‌آراِس.» به سفارش شبکه «سی. اِن. اِن.» انجام شده، نشان می‌دهد ۵۱ درصد از مردم آمریکا می‌گویند مجلس سنا باید ترامپ را استیضاح و از قدرت برکنار کند. ۴۵ درصد نیز مخالف استیضاح ترامپ هستند.

بر این اساس، ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواستار حضور شاهدان جدید (آنهایی که در جلسات استماع مجلس نمایندگان حضور نداشتند) در جریان جلسات بررسی در سنا شهادت دهند. این رقم به‌صورت حزبی در جمع حامیان حزب جمهوری‌خواه (حزب ترامپ) نیز جالب توجه است و ۴۸ درصد از آنها خواستار حضور شهود جدید هستند.

این تحقیق همچنین نظر مخاطبان آمریکایی را درباره بندهای طرح استیضاح ترامپ جویا شده است. بر این اساس، ۵۸ درصد معتقد هستند ترامپ از قدرت خود برای منافع شخصی سیاسی، سوءاستفاده کرده و ۵۷ درصد نیز می‌گویند او در مسیر تحقیقات قانونگذاران اخلال ایجاد کرده است.

به نوشته سی.اِن.اِن، این پیمایش، اولین نظرسنجی بزرگ تلفنی در ایالات متحده از زمان ارسال طرح استیضاح ترامپ توسط « نانسی پلوسی » رئیس مجلس نمایندگان به سنا است که از تاریخ شانزدهم تا نوزدهم ژانویه، با حجم نمونه ۱۱۵۶ آمریکایی بزرگسال و حاشیه خطای ۳.۴ درصدی انجام شده است.

پیش از این نظرسنجی دانشگاه «کویینیپاک» با نتیجه‌ای مشابه، نشان داد ۵۱ درصد از مردم آمریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان و تبدیل شدن وی به سومین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور که استیضاح می‌شود، حمایت می‌کنند.