اظهار نظر جدید سفیر انگلیس در امور عراق به بهانه اعتراضات

«استفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد، امروز (چهارشنبه – ۲۲ ژانویه)، در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه لندن در امور عراق ، از ادامه تظاهرات‌ها در این کشور حمایت کرد.

اخبار بین الملل- وی طی پستی در توئیتر نوشت: ما کشته و زخمی شدن شمار بیشتری از تظاهرات‌کنندگان را محکوم می‌کنیم. هیچ تردیدی نیست که تظاهرات‌کنندگان می‌بایست مسالمت آمیز بودن اعتراض‌های خود را حفظ کنند اما هیچ توجیهی برای افراط در توسل به زور که تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ تظاهرات‌کننده شده، وجود ندارد.

هیکی در ادامه، خویشتن‌داری و انجام تحقیقات لازم و پاسخ عملی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان عراقی برای تحقق اصلاحات در این کشور را خواستار شد.

برخی منابع اعلام می‌کنند شمار قربانیان اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر عراق را که بیش از سه ماه از آغاز آن می‌گذرد، به ۷۰۰ کشته و بیش از ۲۵ هزار زخمی می‌رسد.

سفیر انگلیس در بغداد، پیشتر در ماه دسامبر از سال گذشته نیز، با ادبیاتی تهدیدآمیز طی یک کنفرانس خبری بدون اشاره به خرابکاری‌های وسیع صورت گرفته در قالب اعتراضات مردمی  گفته بود: بریتانیا از ارتش عراق می‌خواهد که از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در مقابل برخی گروه‌های مسلح حمایت کند و کشورش در صورت تداوم خشونت‌ها علیه این تظاهرات‌ها، همه‌گزینه‌ها در رابطه با عراق را بررسی خواهد کرد.

وی سپس مدعی دخالت ایران در امور عراق شد و گفت: از ایران می خواهیم از دخالت در امور داخلی عراق دست بردارد.