تهدیدهای مالی وحشتناک آمریکا علیه لبنان

روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با عنوان «آمریکا لبنان را تهدید کرد» آورده است: بار دیگر ایالات متحده آمریکا به طور علنی در امور داخلی لبنان دخالت کرد.

اخبار بین الملل - این رسانه می‌نویسد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مشابه قبل، لبنان را تهدید کرد و برای آن شرط و شروط گذاشت و لبنانی‌ها را میان تن دادن به خواسته‌های واشنگتن یا تحریم‌های گسترده مخیر کرد.

الاخبار نوشت: وزیر خارجه آمریکا ، لبنان را به بحران مالی وحشتناک ظرف هفته‌ها تهدید کرد و شرط خود را برای کمک به بیروت، جبهه گیری لبنانی‌ها علیه حزب الله لبنان قرار داد.

این رسانه می‌نویسد: در مقابل سازمان ملل بر حمایت کامل از دولت لبنان برای تقویت حاکمیت و ثبات و استقلال سیاسی خود تاکید کرد. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم اعلام کرد که پاریس از هیچ کمکی برای خروج لبنان از بحران عمیقی که بدان گرفتار شده است، دریغ نخواهد کرد.

الاخبار آورده است: اتحادیه اروپا هم از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی در لبنان حمایت کرد.

این رسانه در ادامه گزارش داد: در بُعد داخلی هم خروج دود سفید از کاخ بعبدا و تشکیل کابینه به مفهوم خروج لبنان از بحران شدید آن نیست. واقعیت این است که اوضاع کنونی عصای جادویی می‌خواهد که دیاب و وزیرانش آنرا در اختیار ندارند. تغییرات در زیر ساخت اقتصادی نیاز به سیاست‌هایی دارد که زمانبر است. اما آنچه مسلم است تلاش دولت برای به دست آوردن اعتماد مردم است که طی سالیان گذشته رخت بربسته است.