آمریکا به دنبال قرارداد تجاری جدید با انگلیس

استیون منوشین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنچ‌شنبه در داووس اظهار داشت که کشورش امیدوار است تا در سال ۲۰۲۰ میلادی به توافق تجاری با انگلیس برسد.

اخبار بین الملل - پیشتر نیز در همین مورد، وزیر مذاکره‌کننده برگزیت که در داووس بسر می‌برد، طی مصاحبه‌ای با فرانس‌پرس گفت: «توافق‌نامه جدید بین انگلیس و آمریکا، اولویت اصلی دونالد ترامپ است و امیدواریم طی سال جاری آن را منعقد کنیم. این توافق از نظر ما، هم برای آن‌ها و هم برای ما خوب خواهد بود».

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، در رابطه با توافق آینده تجاری بین کشورش و انگلیس گفت: «آمریکا مشکل کمتری با انگلیس نسبت به سایر کشورهای حاضر در اتحادیه اروپا دارد و اقتصاد‌های ما بسیار مشابه است. در حال حاضر همبستگی و هماهنگی زیادی بین اقتصاد دو کشور وجود دارد و بنابراین حصول یک توافق تجاری آسان‌تر می‌شود».

پس از تصویب توافق برگزیت، انتظار می‌رود لندن در تاریخ اعلام شده یعنی سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شود. دولت ترامپ امیدوار است تا بتواند از این خلاء بوجود آمده کمال استفاده را ببرد. آمریکا قصد دارد تا بواسطه توافق جدید، جایگزین اتحادیه اروپا و شریک اول اقتصادی انگلیس  شود.