استقبال فلسطینی‌ها از ابتکار هنیه

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس روز یکشنبه(دیروز) خواهان برگزاری نشست فوری میان گروه‌های مختلف فلسطینی و جنبش فتح در قاهره با هدف مقابله با «معامله قرن» شد.

اخبار بین الملل - بر اساس گزارش «الرساله»، این پیشنهاد هنیه مورد استقبال طرف‌های مختلف قرار گرفت و آنها خواستار توقف فوری هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و تشکیل چارچوب رهبری برای سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» شدند.

 «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین از دعوت هنیه برای نشست فوری در مصر استقبال کرد و خواهان تشکیل هر چه سریعتر چارچوب رهبری موقت برای ساف شد.

وی گفت، تشکیل این چارچوب بر اساس تصمیم « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان صورت می‌گیرد و اوست که باید از همه نیروهای ملی برای وحدت وعوت کند.

«سهیر خضر» عضو کمیته مرکزی « جبهه مردمی برای آزادی فلسطین » هم خواستار لغو فوری توافق «اسلو» و لغو شناسایی رژیم صهیونیستی شد.

وی ضمن اشاره به ضرورت تشکیل چارچوب رهبری ساف افزود، اولین راه مقابله با معامله قرن، بازگشت وحدت ملی و شراکت تمام گروه‌ها در ترسیم یک راهبرد در این زمینه است.

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی  جهاد اسلامی فلسطین  هم از دعوت هنیه برای برگزاری نشست ملی با هدف اتخاذ راهبرد برای مقابله با معامله قرن استقبال کرد و بار دیگر بر موضع جهاد اسلامی در مردود دانستن این طرح آمریکایی تأکید کرد.

«احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان هم بر ضرورت برگزاری یک نشست ملی تأکید کرد و گفت، شکست معامله قرن نیازمند وحدت ملی و احیای انتفاضه جدی و حقیقی است.

وی ادامه داد، باید یک برنامه عملی برای مقابله با هماهنگی امنیتی و توقف آن اتخاذ شود.

«خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی نیز تأکید کرد، تشکیلات خودگردان در برابر یک آزمایش واقعی در برابر معامله قرن قرار دارد و باید سیاست‌های جدی اتخاذ کند.

وی گفت، تا زمانی که تشکیلات هماهنگی امنیتی را متوقف نکرده در برابر ملت فلسطین متهم به کمک به آمریکا برای اجرای اقدامات این کشور است.