تحویل 64 کودک یمنی سربازگیری شده از سوی ائتلاف سعودی

وزارت امور اجتماعی و کار و کمیته ملی امور اسرا با نظارت صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)  امروز دوشنبه، با برگزاری مراسمی در صنعاء پایتخت یمن ۶۴ کودک سرباز گیری شده توسط ائتلاف سعودی را تحویل گرفتند.

اخبار بین الملل - «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا در ارتباط با کودکان تحویل گرفته شده گفت که تعداد زیادی از این کودکان برای دفاع از مرزهای عربستان سعودی سربازگیری شده‌اند.

مرتضی در ادامه گفت:‌ «کودکان اسیرشده‌ای که آنها را به کمیته امور اجتماعی و یونیسف تحویل می‌دهیم، شاهدان زنده‌ای بر ‌آن گروهی  هستند که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند».

مرتضی در ادامه با اشاره به سربازگیری کودکان توسط ائتلاف سعودی گفت که تعداد زیادی از این کودکان به جبهه‌های نبرد در مرزها فرستاده می‌شوند.

رئیس کمیته ملی امور اسرا توضیح داد که ابتدا به مدت دو ماه برنامه‌هایی برای کودکان یادشده برگزار خواهد شد سپس آنها به خانواده‌هایشان بازگردانده خواهند شد.

عبدالقادر مرتضی در ادامه گفت که «عربستان سعودی، امارات و مزدوران آنها» مسئول سربازگیری هزاران کودک یمنی و خون کودکان اسیرشده و کشته شده‌، هستند.

در همین خصوص، «عبید بن ضبیع» وزیر امور اجتماعی ضمن تشکر از وزادت دفاع، کمیته ملی امور اسرا گفت که با همکاری یونیسف، کودکان برای بازگردانی به جامعه آماده خواهند شد.

«ابراهیم شیغ» مسئول بخش محافظت یونیسف نیز ضمن تمجید از این اقدام، خواستار عدم به کارگیری از کودکان در جبهه‌های نبرد شد و تاکید کرد که کودکان تحویل گرفته شده در سلامت به سر می‌برند.

خانم «رضیه راوح» وزیر حقوق بشر نیز به نوبه خود تاکید کرد که ائتلاف سعودی تمام پروتکل‌های بین‌المللی را نادیده گرفته و با کم‌ارزش تلقی کردن خون یمنیان از کودکان به عنوان سرباز استفاده کرده است.

پیشتر، وبگاه خبری «خلیج اونلاین» به نقل از روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی اعلام کرده بود که عربستان سعودی از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند.