نتانیاهو: در دیدار با ترامپ تاریخ سازی می کنیم

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر این رژیم تل آویو را به مقصد واشنگتن ترک کرده است از قول نتانیاهو نوشت: «روز یک شنبه عازم آمریکا خواهم بود تا با دونالد ترامپ که قرار است طرح معامله قرن را پیشنهاد دهد دیدار و رایزنی منم».

اخبار بین الملل- نتانیاهو گفته، «من معتقدم این طرح برای منافع ما حیاتی است. طی سه سال گذشته، من بارها با دونالد ترامپ درباره منافع حیاتی ما، امنیت ما و همچنین عدالت صحبت کرده‌ام، دوستی بزرگ برای اسرائیل و همچنین با دیگر مقامات دولت وی. روز دوشنبه هم قرار است با وی دیدار کنم و در این دیدار تاریخ سازی کنیم.» 

ترامپ هفته پیش گفته بود قبل از سفر نتانیاهو به واشنگتن از این طرح رونمایی می‌کند اما به نظر می‌رسد این طرح روز سه شنبه همزمان با دیدار نتانیاهو رونمایی خواهد شد. 

ترامپ قرار است با نتانیاهو و بنی گانتز رهبر ائتلاف آبی-سفید که او نیز از سوی ترامپ به کاخ سفید دعوت شده است جداگانه دیدار و درباره طرح معامله قرن رایزنی کند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی، طرح پیشنهادی آمریکا را «سخاوتمندانه‌ترین» طرح سازش برای اسرائیل توصیف کرده و گزارش داده است که در این طرح حاکمیت تل‌آویو بر تمام شهرک‌های اسرائیلی‌نشین به رسمیت شناخته‌شده، مرزهای «اسرائیل» به میزان قابل‌توجهی به سمت شرق گسترش یافته است.

در این گزارش اشاره شده است که انتظار می‌رود این طرح از سوی طرف فلسطینی رد شده و در نتیجه زمینه برای اقدامات یکجانبه تل‌آویو از جمله الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری فراهم شود.