واکنش اردنی‌های خشمگین به  طرح «معامله قرن»/ تصاویر

مردم اردن امروز پس از اقامه نماز جمعه، از مقابل مسجد بزرگ الحسینی واقع در مرکز امان پایتخت این کشور، تظاهرات برگزار کرده و طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به « معامله قرن » را محکوم کردند.

اخبار بین الملل - شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر وحدت اردن و فلسطین تأکید کرده و شعار می‌دادند: «اردن و فلسطین ملت واحد هستند.»

تظاهرات‌کنندگان همچنین با تأکید بر مخالفت با معامله قرن، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند در حالی که شعار می‌دادند: «ترامپ بزدل صدای ما را بشنو».

 

 

 

 

به نوشته روزنامه اردنی «الغد»، تظاهرات‌کنندگان خشمگین اردنی همچنین سیاست‌ها و تجاوزات رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی و اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

«عبدالحمید الذنیبات» ناظر کل حزب جبهه عمل اسلامی اردن نیز در سخنانی تأکید کرد: «اردن اگرچه کشور کوچکی است اما ملت بزرگی دارد و هرگز جایگزینی برای احدی نخواهد بود اردن هرگز برای مبادله نیست و مسجدالاقصی نیز قابل تقسیم نیست».

او اردنی‌ها و اعراب را به تدوین طرحی برای به شکست کشاندن معامله قرن فراخواند.

« دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (۸ بهمن ماه) در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد. 

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده  و قدس شرقی و غربی پایتخت دولت اسرائیل در نظر گرفته شده است.