تکذیب ادعای عباس؛ روابط امنیتی رام‌الله با تل‌آویو ادامه دارد

یک مقام فلسطینی ادعای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع تمام روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

اخبار بین الملل- این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود شامگاه یکشنبه به پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» گفت تشکیلات خودگردان هنوز هماهنگی‌ها و روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی را قطع نکرده است.

عباس روز شنبه طی سخنرانی در نشست اتحادیه عرب در قاهره  مدعی شده بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به واشنگتن و تل‌آویو اطلاع داده که دیگر هیچ رابطه‌ای از جمله هماهنگی‌های امنیتی بین آنها برقرار نخواهد بود.

به نوشته تایمز اسرائیل، مقام فلسطینی مذکور در این باره توضیح داد: «تا همین الان هماهنگی‌های [امنیتی] ادامه دارد اما روابط به شدت تنش‌‌بار است».

این مقام فلسطینی اما خبر داد که اگر تل‌آویو مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی ضمیمه کند، تشکیلات خودگردان نیز با جدیّت قطع روابط از جمله امنیتی با رژیم صهیونیستی را در نظر خواهد گرفت.

وی در این باره گفت: «اگر اسرائیل مناطقی را در کرانه باختری الحاق کند، عواقب بزرگی [در انتظار آنها] خواهد بود. تمام معادله تغییر خواهد کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل در نشست خبری همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.