ممانعت دادگاه عالی پاکستان از بازرسی پروژه‌های عمرانی پیشاور

نمایندگان صندوق بین‌المللی پول که به بهانه پرداخت یک قسط دیگر از وام خود به پاکستان سفر کرده‌اند برای بازرسی از پروژه های عمرانی این کشور با مشکل مواجه شدند.

اخبار بین الملل- دادگاه عالی پاکستان طی حکمی مانع از حضور و بازرسی برخی پروژه های عمرانی این کشور توسط نمایندگان صندوق بین‌المللی پول شد.

دادگاه عالی پاکستان به صراحت از حضور نمایندگان صندوق بین‌المللی پول در پروژه خط ویژه اتوبوس شهر پیشاور ممانعت به عمل آورد.

این حکم پس از آن صادر شد که برخی از فعالان سیاسی منطقه این بازرسی و سرکشی را بی دلیل دانسته و علیه آن به دادگاه شکایت کردند.

دادگاه پاکستان با ناتمام دانستن این پروژه تاکید کرد: مسئولین پروژه خط ویژه اتوبوس شهر پیشاور باید هر چه سریع تر گزارش مالی خود را به دستگاه قضایی تحویل دهند.

از سوی دیگر نمایندگان صندوق بین‌المللی پول از حدود یک سال پیش به بهانه پرداخت وام به پاکستان در چند مرحله دائما به پاکستان سفر کرده و از پروژه های مختلف عمرانی این کشور بازدید می کنند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند دلیل مشکلات فعلی اقتصادی در پاکستان  دخالت های صندوق بین‌المللی پول در مسائل داخلی پاکستان بوده است.

موج گرانی هایی که گریبان دولت و مردم پاکستان را گرفته است باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده و اخیرا دولت نیز به این مساله اذعان داشته است.