پکن توانایی کنترل ویروس «کرونا» را دارد

کمیسیون دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با تشکیل نشست به بررسی و رسیدگی کارهای پیشگیری و کنترل شیوع کروناویروس پرداخت.

اخبار بین الملل- در این نشست عنوان شد که شیوع ویروس یک چالش دیگر برای سیستم و توان حکمرانی چین است. وظایف مهم در حال حاضر درمان بیماران با تمام نیرو، تامین عرضه لوازم مورد نیاز پزشکان، تلاش برای ارتقای درصد پذیرش بیماران و بهبود بیماران و کاهش درصد مرگ است. این درحالیست که ما نیز باید عرضه اقلام مورد نیاز زندگی روزمره مردم مانند سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و غلات را تضمین کنیم.

رادیو و تلویزیون مرکزی چین با انتشار تفسیری تحت عنوان «چین اطمینان دارد با استفاده از برتری های نظامی در جنگ پیشگیری و کنترل بر شیوع ویروس به موفقیت می رسد» خاطر نشان کرد: برتری های نظام، بزرگ ترین برتری برای یک کشور است. غلبه بر این جنگ مبارزه با ویروس، در صورتی امکان پذیر است که باید ضمن پافشاری بر رهبری قوی حزب کمونیست، ایفای برتری های نظام سوسیالیستی با ویژگی های چین، اتکا به مردم، تحکیم عزم راسخ، همبستگی مردم، پیشگیری و درمان علمی، این سیاست به طور هدفمند اجرا شود.

با رعایت این اصول، تجهیزات و لوازم مورد نیاز درمانی و تامین مایحتاج مردم بیش از پیش به پیشرفت برسد. برتری های نظام چین برای پیشگیری و کنترل بر شیوع ویروس روز به روز موثرتر می شود و دولت چین با حل مشکلات و پشت سر گذاشتن چالش ها در این روند، به حصول پیشرفت در مقابله با کروناویروس کمک می کند.

در این مقاله آمده است: طی ۷۰ سال پس از تاسیس جمهوری خلق چین، نظام سوسیالیستی با ویژگی های چین و سیستم حکمرانی در چین تاسیس شد و در روند اجرا به برتری هایی رسیده است. اکنون شیوع کروناویروس بسیار جدیست و مشکلات زیادی وجود دارد که نیاز به حل فوری دارد.

در نشست کمیسیون دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست تأکید شد که باید ضمن جمع بندی تجربیات، از آنها آموخت. با توجه به نقص ها و ناکامی ها در مقابله با ویروس، ما باید ضمن تکامل سیستم مقابله با حوادث اضطراری، ارتقای توان حل حوادث اضطراری و خطرناک، پیگیری و مهار محیط بهداشت عمومی کشور، تقویت نظارت بازار، تقویت نظام مندی، رسیدگی سیستماتیک کمبود ذخایر کشور، ارتقای کارایی ذخایر، تقسیم بندی توان تولیدی محصولات کلیدی را بهبود بخشیم.

در این تفسیر خاطر نشان شد، چین نسبت به مشکلات موجود در مقابله با ویروس و تدابیر برای مقابله با آن آشنایی و قضاوت روشن دارد. هرچند که وظایف بسیار سخت است. ولی با ایفای کامل برتری های نظام و اتکا به همراهی مردم، چین حتماً می تواند در جنگ پیشگیری و کنترل این ویروس غلبه کند و از امنیت جانی و تندرسی مردم دفاع کرده و توان حکمرانی خود را ارتقا بخشد.