لو رفتن فیلم‌ها و تصاویر خصوصی کاربران گوگل

به تازگی اشتباه گوگل سبب شده است تا تصاویر و ویدئو‌هایی که افراد در حافظه ابری گوگل ذخیره می‌کنند، با افراد غریبه به اشتراک گذاشته شود.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه نکست وب، این کمپانی آمریکایی روز گذشته با ارسال پیامی به برخی کاربران، به آن‌ها اعلام کرد یک سری مشکلات فنی، سبب شده اطلاعات افراد بصورت اشتباهی به آرشیو شماری دیگر از کاربران گوگل و اشخاص غریبه ارسال شود.

گوگل روز گذشته پیامی با محتوای زیر را برای برخی از کاربران ارسال کرد:

«ما شما را مطلع می‌کنیم که مشکلی فنی، سرویس دانلود اطلاعات شما در «گوگل فوتوز» (بخش ذخیره سازی رایگان تصاویر در گوگل) را از تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۵ نوامبر تحت تأثیر قرار داده است.

حفره امنیتی گوگل، عامل لو رفتن فیلم‌های خصوصی کاربران+ تصویر

در بخش دیگری از پیام گوگل آمده است: متأسفانه در این مدت، برخی ویدئو‌ها در گوگل فوتوز بصورت اشتباهی به آرشیو حساب‌های کاربران غیر متربط فرستاده شده و برای یک یا چند ویدئو از حساب گوگل فوتوز شما نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر شما ویدئویی را دانلود کرده‌اید، ممکن است کامل نباشد و یا ممکن است حاوی تصاویری باشد که متعلق به شما نیست.

هرچند میزان مشکل رخ داده که بر اثر این حفره امنیتی به وقوع پیوسته مشخص نیست، اما گوگل اصرار دارد این مشکل تنها برای کاربرانی رخ داده که به دنبال ارسال فایل در بازه زمانی ۲۱ نوامبر تا ۲۵ این ماه بوده‌اند و این مشکل پس از آن برطرف شده است.

گوگل همچنین از کاربران خواسته تا هرگونه آرشیوی را که ممکن است در این بازه زمانی دانلود کرده باشند، پاک کرده و بار دیگر عمل بارگذاری را انجام دهند.