دیدار «البرهان» با نتانیاهو آبروریزی بود

حزب «کنگره مردمی» سودان در بیانیه‌ای به دیدار روز گذشته «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور با «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه اخبار السودان، در این بیانیه آمده است: «دیدار روز گذشته در اوگاندا با موضع مردم سودان در حمایت از مسأله فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل در تضاد است.»

«کنگره مردمی» سودان افزود: این دیدار نه تنها ضربه‌ای به آرمان فلسطین بود بلکه موجب بدنامی کشور و مواضع شرافتمندانه‌اش در دفاع از مردم فلسطین شد و در راستای ادامه توطئه‌ها علیه امت عربی و اسلامی تفسیر می‌شود.»

این حزب سودانی در ادامه دیدار مذکور را «ذلیلانه» و «در تناقض با تمامی مواضع مردم سودان» و «ارزش‌ها» توصیف کرد و از شورای انتقالی خواست تا فورا از وی اعلام برائت کند.

دیدار روز گذشته «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان با «بنیامین نتانیاهو» در کشور اوگاندا، موجی از محکومیت‌ها و اعتراضات را در این کشور سبب شده است.

ظهر امروز شماری از مردم سودان در پایتخت این کشور، در اعتراض به دیدار البرهان با نتانیاهو، مقابل ساختمان نخست‌وزیری تجمع کردند. دولت سودان مدعی شده که از این دیدار خبر نداشته است.